Podle zástupců Makra je v současné době rychle se měnících cen pro podnikatele obtížné odhadnout tok zákazníků i řídit náklady a počítat budoucí ceny. Stabilizace cen tak má být jakýmsi protikladem proměnlivých klasických slevových akcí.
„Místo aby se zákazníci museli orientovat v neustále se měnících nabídkách trhu a nahánět časově omezené akce v různých obchodech, my jim nabídneme stabilně výhodný nákup za dlouhodobě konkurenceschopné ceny na jednom místě, kdykoli budou potřebovat,“ říká generální ředitel české odnože Makra Atila Yenisen.
Hospodští u nás dřív nakupovali spontánně, to se teď změnilo, říká šéf Makra |
Do nového programu společnost zařadí jak produkty svých privátních značek, tak i nejprodávanější výrobky dodavatelských značek. Navigovat zákazníky se k nim firma chystá speciálními „směrovkami“.
„Díky nim zákazníci zboží snadno najdou na paletových stáních v prostřední uličce i ve standardním regálu. Ušetříme i práci zaměstnancům díky menšímu počtu změn paletových stání a snížíme počet změn cenovek,“ uvádí Jiří Nehasil, ředitel prodeje a provozu Makro ČR.
Společnost kvůli novému programu srovnává ceny a upravuje je podle aktuálních tržních a konkurenčních podmínek. Zvýhodněné ceny u velkých balení cílí primárně na provozovatele gastronomie, zvýhodněná cena při nákupu více kusů v balení je pak určená pro maloobchodníky.
Podle vedení Makra má nový cenový program i snížit náklady dodavatelům, a to kvůli přesnějšímu plánování zásob, alokaci zdrojů a vyšší efektivitě provozu. „Pomůže jim k růstu tržeb, zlepšení dostupnosti jejich výrobků i vyšší loajalitě k daným značkám,“ dodává komerční a nákupní ředitel Makra Vladimir Gnjidić.