Bio je v kurzu: 62 % zákazníků si rádo za ně připlatí

V důsledku zvýšené poptávky po biopotravinách Tesco rozšiřuje řadu Organic.

Odhodlanost českých zákazníků vyzkoušet si biopotraviny a přesvědčit se o jejich vlastnostech neslábne, ale právě naopak. Jak dokazuje poslední průzkum zákaznického chování společnosti Tesco, bioprodukty si letos již alespoň jednou koupilo 53 % Čechů. Vloni to bylo 48 % z nich. Tesco se na základě těchto výsledků rozhodlo rozšířit svou řadu potravin Organic. Pokud jde o cenu, až 62 % dotazovaných si za bio rádo připlatí.

V porovnání s loňským rokem klesl v České republice počet zákazníků, kteří nekupují biopotraviny z 52 % na 47 %. Naopak vzrostl počet lidí, kteří bioprodukt poprvé vyzkoušeli, a jeho kvalita je přesvědčila, aby se k němu vrátili. V roce 2009 uvedlo 7 % dotazovaných zákazníků, že si již někdy pořídilo bio a rozhodně se k němu hodlá vrátit. Letos to samé potvrdilo již 25 % z nich. „Tato čísla nám potvrzují, že zájem Čechů o bioprodukty roste. Nejvíce si je oblíbili lidé s vyššími příjmy. Až šedesát pět procent z nich je ochotno si za bio i připlatit. Třicet pět procent zákazníků by dokonce akceptovalo cenu o 10 % vyšší, než je průměrná cena zboží, které není biokvality,“ říká Petr Baudyš, ředitel oddělení kvality Tesco.

Velmi pozitivní ohlas mají bioprodukty i u středně příjmové populace. Podle Tesca vyzkoušelo potraviny v biokvalitě již 55 % zákazníků se středními příjmy. Celých 26 % z nich je zařadilo do svých pravidelných nákupů, 24 % těchto zákazníků bioprodukt vyzkoušelo a rozhodně se k němu vrátí. „Zjistili jsme, že i tito zákazníci si rádi za biopotraviny zaplatí víc. Celých 38 % akceptuje cenu těchto produktů o 10 % vyšší, než je standard. Naproti tomu 20 % dotazovaných by si připlatilo dokonce až o 20 % více,“ dodává Petr Baudyš.

Na oblibě nabývají bioprodukty i u cenově citlivých zákazníků. Celých 26 % lidí s nižšími příjmy vyzkoušelo biopotraviny a rozhodně se k nim také hodlá někdy v budoucnu vrátit. Patnáct procent těchto lidí si některý z bioproduktů koupilo již několikrát.

Na neopadající zájem Čechů o potraviny s předponou bio reaguje Tesco zavedením několika novinek do svého sortimentu. „Rozhodli jsme se letos o rozšíření řady potravin Organic. Nově uvádíme na trh těstoviny, sušenky a krekry, ale také mouku, čaj, kuskus nebo směs na pečení chleba. V budoucnu plánujeme rozšíření položek mléčných výrobků a sýrů, které patří z nabídky Tesco Organic k nejúspěšnějším,“ upřesňuje Petr Baudyš.

Jak vyplývá z Cenového BIOmonitoru společnosti Green marketing, pod značkou Tesco Organic se nově v říjnu v prodejnách objevily tyto výrobky:

Čokokokosky s kakaem

Sušenky vícezrnné s hořkou čokoládou

Jablečné hrudky

Ochucovací zeleninová směs

Kukuřicná polenta instantní

Slunečnicová semena

Třtinový cukr přírodní

Cizrna

Ovesné vločky

Rýže basmati bílá

Celozrnná mouka žitná

Celozrnná mouka špaldová

Celozrnná mouka pšeničná

Rýže kulatozrnná pololoupaná

Celozrnný kuskus

Pšeničný bulgur

Pizza směs

Palačinky

Kakaové řezy

Bramborová kaše

Chléb vícezrnný

Chléb kmínový

Bramborové knedlíky

Špaldové krekry se sezamem a sójovou omáčkou

Špaldové krekry s dýňovým semínkem a česnekem

Široké nudle

Polévkové nudle

Dodavateli vyjmenovaných výrobků jsou společnosti Amylon, Biopekárna Zemanka a Pro-bio.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info