Výrobky KLASA mají svou první prodejnu

Za účasti ministra zemědělství Jaroslava Palase a ředitele Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) Jana Höcka byla dnes na pražském ruzyňském letišti představena první prodejna stoprocentně tuzemských potravin a výrobků nesoucích značku KLASA. Uvedená prodejna nezůstane přitom podle Palase sama. „Chtěli bychom v této prezentaci pokračovat, předpokládáme, že vznikne ještě další obdobná prodejna v prostorách letiště a podobná prodejna by měla vzniknout také v centru Prahy. Myslím, že se nemáme za co stydět, české potraviny mohou dobývat a dobývají Evropu,“ konstatoval ministr.

Stávající prodejna Bohemia deli byla podle výkonného ředitele Jiřího Šindlera otevřena 5. února letošního roku, aktuálně přitom nabízí tuzemským i zahraničním návštěvníkům zhruba 900 druhů potravin, z nichž je asi 180 držitelem ocenění KLASA. Prodejnu podle Šindlera navštíví denně přibližně 500 lidí, největší zájem je o český chléb.

Prezentace tuzemských potravin je součástí v současné době startující státní kampaně na podporu odbytu a identifikace potravin domácího původu, na kterou je vyčleněno celkem 200 milionů korun, z toho 130 milionů na letošní rok. V loňském roce činily výdaje marketingového odboru SZIF, který má správu KLASA a propagaci domácích potravin na starosti, přibližně 20 milionů korun.

Další akcí bude za necelých 14 dní v pořadí již sedmé udílení ocenění KLASA. Podle Palase se tak stane ve čtvrtek 28. dubna na parníku Europe. Ocenění bude uděleno dalším 50 výrobkům, takže k datu 28. dubna bude tato národní značka kvality udělena celkem 667 výrobkům od 113 společností.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info