Barometr biospotřeby ve Francii

Výsledky průzkumu.

Výsledky průzkumu „Barometre CSA Agence BIO 2005“ ukázaly, že biopotraviny získávají ve Francii stále větší důležitost.

Svědčí o tom následující porovnání:

Pokud jde o nákup biopotravin v roce 2003 to bylo 37 % dotazovaných a v roce 2005 už 47 % respondentů uvedlo, že biopotraviny nakupuje alespoň 1x měsíčně a 21 % příležitostně. 23 % uvedlo, že chce zvýšit frekvenci nákupu.

Biopotraviny mají ve Francii pozitivní obraz, 87 % dotázaných odpovědělo, že ekologické zemědělství má pozitivní vliv na životní prostředí, 85 % uvedlo, že je lepší používat přirozenější produkty bez chemických přísad, 78 % vědělo, že biopotraviny jsou lepší pro zdraví, 77 % uvedlo, že je důležitá rovněž pohoda (welfare) zvířat, 67 % věří, že biopotraviny jsou nutričně kvalitnější a 62 % si myslí, že chutnají lépe.

Nejčastěji nakupovanými biopotravinami jsou ovoce a zelenina – 73 % , vejce – 61 % a mléčné výrobky – 49 %. Pečivo se podílí 41 %, drůbež 24 %. 23 % spotřebitelů nakupovalo bio víno a nápoje, 22 % suché produkty.

Pokud jde o informace o biopotravinách ekologickém zemědělství, 40 % dotázaných se domnívá, že má dostatek informací, nicméně poptávka po nich roste. Nejvíce informací požadují zákazníci v supermarketech – 68 %, na tržištích – 22 %.

Pro mnoho lidí je důležité znát původ potraviny, 60 % uvedlo, že by raději nakupovalo potraviny produkované v místě.

Pozitivní je také to, že 92 % respondentů zná státní bio logo – AB.

Zdroj: Bio obchod 12/06 – Organic-market.info

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info