Budvar se snaží proniknout do USA s Czechvarem
08.03.2001 | Hospodářské noviny
Budejovický Budvar se snaží na americkém trhu obejít spor s firmou Anheuser Bush (AB) a svoje pivo dováží do USA pod znackou Czechvar. Již v minulém týdnu vyexpedoval zásilku peti kontejneru obsahující 7500 kartonu budejovického piva. Informuje o tom Petr Bohácek z firmy Czech Beer Importers INC. Tato firma zastupuje v USA nekolik ceských pivovaru vcetne Budvaru. Bohácek ocekává, že Anheuser-Bush tuto skutecnost
neobejde bez povšimnutí. "Ocekáváme další problémy," rekl.
Budvar má omezený vstup na americký trh kvuli dohode z roku 1939. Podle této smlouvy nemuže ve vyjmenovaných zemích severne od Panamy prodávat pivo s oznacením Budweiser, Bud a Budweis. Reditel Budvaru Jirí Bocek pocátkem týdne sdelil, že není vhodná doba tuto záležitost medializovat. "Vyjádríme se, až nazraje cas," rekl. Predstavitelé Budvaru se zdráhali nový postup priznat s tím, že všechny podrobnosti zverejní až koncem brezna. Pavel Svoboda z agentury Mozaic, která v CR mediálne zastupuje holding AB slíbil, že stanovisko zaujme po porade s americkými manažery do konce tohoto týdne. Budvar vede v soucasnosti s AB na 40 soudních sporu a pred patentovými úrady dalších více než 40 správních rízení. AB se hájí tím, že znacky Budweiser ci Bud používá již od roku 1876, tedy o 19 let dríve, než byl založen Budejovický Budvar. Ten naopak tvrdí, že název Budweiser je zemepisným oznacením, které garantuje spotrebitelum puvod a kvalitu zboží.