Původ masa zákazníky zajímá
03.05.2001 | Hospodářské noviny
To, že důkladná identifikace hovězího až ke spotřebiteli pomáhá vylepšit důvěru v tento druh masa, dokazuje i přístup některých restaurací, které strávníkovi poskytnou vyčerpávající informace o produktu na jeho talíři. Oproti přístupu obchodníků jsou tak lidé naprosto seznámeni s tím, co konzumují.
»Hovězí upravujeme vždy z konkrétního mladého býka masného plemene, který je vyšetřen na nemoc šílených krav. Z jídelního lístku se všichni dozvědí číslo zvířete, jméno chovatele, plemeno, stáří, datum porážky a jak dlouho maso zrálo,« říká například spolumajitel pražské restaurace U bílé krávy Zdeněk Musil. Právě tyto údaje podle něj přispívají k tomu, že restaurace nijak nezaznamenává celkový pokles tuzemské poptávky po hovězím, který vypukl v souvislosti s nemocemi skotu.
»Zpracovatelé mnohdy prodávají maso z býků a vyřazených krav za stejné ceny. Je to pochopitelné, trh pojem kvalitní hovězí nezná. Zisk pak shromažďují obchodníci, kteří nakupují výhradně maso z krav a prodávají ho jako hovězí,« konstatoval Musil.
Další články v kategorii
- Mykologové: V Česku začíná houbařská sezona. Lze tu najít i houby ze Středomoří (01.06.2024)
- Farma Bezdínek na Karvinsku vybudovala skleník pro rajčata a energocentrum (31.05.2024)
- VIDEOSERIÁL Selský rozum – jak zastavit pokles živočišné výroby? (31.05.2024)
- Správa: ČR je opět zemí bez ptačí chřipky, poslední ohnisko bylo 19. března (31.05.2024)
- Senátoři dnes schválili novelu, která dává zelenou agrovoltaice (31.05.2024)
- Obliba plísňových sýrů v ČR roste, Jihočeská niva je mlékárenským výrobkem roku (31.05.2024)
- Agrolesnictví se zvolna v ČR prosazuje jako alternativa zemědělského hospodaření (31.05.2024)
- Na první pohled sympatická, ve skutečnosti ničitel. Pálavou se šíří invazní klejicha (31.05.2024)
- Investiční alkohol řeší na Vysočině policie, může jít o podvod za miliony (31.05.2024)
- Úspěšná jihočeská Simmental tour (31.05.2024)