Drinks Union pohltí Pivovar Louny

Pivovar Louny se spojí s výrobcem piva Březňák a Zlatopramen, společností Drinks Union. Krok má podle šéfa představenstva ústecké společnosti přinést spotřebiteli samé výhody.

Ústí nad Labem, Velké Březno - Zaniknou některé ze značek piva, které vyrábějí Pivovar Louny či ústecká společnost Drinks Union? Co čeká spotřebitele po ob chodním spojení těchto dvou podniků, jež se chystá ještě v letošním roce? "Pro spotřebitele bude mít propojení jen výhody, jednoznačně," říká předseda představenstva Drinks Union Josef Vejlupek. Právě on stál za nápadem spojení dvou pivovarů v Krásném a Velkém Březně na Ústecku, které patří společnosti Drinks Union, a pivovaru v Lounech. Podnik tak bude moci svými výrobky lépe konkurovat pivu, které do kraje přivážejí velké koncerny. V množství uvařeného piva (asi 750 000 hektolitrů) a v zisku by měl společný podnik předstihnout pivovary Starobrno či Krušovice.

Proč se vedení Drinks Unio rozhodlo spojit zrovna s lounským pivovarem?

Při úvahách o tom, s kým se spojíme, padalo více možností. Lounský pivovar vyšel z těchto úvah vítězně. Mimo jiné nám vyhovovala i struktura akcionářů. Jsou to všechno subjekty, které mají zájem o rozvoj pivovarnictví a nefigurují mezi nimi spekulanti. Navíc v pivovaru pracují vynikající odborníci.

Jak bude samotné spojení probíhat?

Když jsme se ke spojení rozhodli a oslovili jsme akcionáře a vedení Pivovaru Louny, všichni brzy pochopili, jak je spojení pro obě strany důležité, a velmi rychle došlo k dohodě. Byl to pro nás důkaz, že jsme se rozhodli správně.Organizační, majetkové a právní kroky se připravují už zhruba osm měsíců, k obchodnímu spojení dojde letos v dubnu. Do konce září 2002 převezme Drinks Union všechny zaměstnance. Pivovar Louny ale zůstane samostatným právním subjektem i se svými akcionáři, valnou hromadou, představenstvem a dozorčí radou až do fúze, kterou plánujeme na jaro 2003.

Jak se dotkne spojení spotřebitelů? Nezaniknou některé značky?

Ne, spotřebitelé by teoreticky neměli poznat vůbec nic. Já však věřím, že jim spojení přinese spíše výhody. Myslím si, že se zlepší servis pro odběratele a v konečném důsledku i pro zákazníky. Rozšíříme svoji nabídku, obchodní zástupci z Ústí budou prodávat i lounské výrobky a naopak. Stejně jako prodej budeme koordinovat i speciální akce na podporu prodeje. Každá z nyní vyráběných značek, ať už v Ústí, ve Velkém Březně či v Lounech, má na trhu svoje místo, má své příznivce, kteří se nedají ošidit. Nepočítáme proto, že by v nejbližší době některé vyráběné značky zanikly.

Ani ty, s nimiž jste neslavili takový úspěch, jak jste si představovali? Mám teď na mysli piva řady New face - fernetové a citronové pivo.

Řada New face, kterou připravujeme zhruba dva roky, je trochu odlišná od toho, co vyrábíme a co znají hlavně severočeští spotřebitelé. Je třeba si uvědomit, že pivní trh je v Česku velmi konzervativní a hned tak nějakou novinku nepřijme. Značky New face se prodají řádově stovky hektolitrů, což opravdu není mnoho, ale zato se prodává po celé republice, což neplatí o našich 'klasických pivech'. Navíc cílová skupina jsou hlavně mladší lidé a ne zrovna typičtí 'pivaři'.

Přijde se spojením dvou pivovarů i propouštění?

Úbytek zaměstnanců bude pouze přirozený, mám na mysli odchody do důchodu a podobně. V souvislosti s organizačními změnami nebudeme ale potřebovat současný počet administrativních pracovníků. Naopak v oblasti obchodu a marketingu budeme počty pracovníků zvyšovat.

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info