Obrat i export společnosti Unilever ČR loni vzrostl

Výrazné posílení exportní kapacity výrobních závodů skupiny Unilever ČR v Nelahozevsi a Zábřehu na Moravě se v loňském roce promítlo do výrazného meziročního zvýšení objemu exportů výrobků skupiny Unilever na evropský trh. Informoval o tom dnes ředitel vnějších vztahů Unileveru Ladislav Červenka.

"Celkový objem exportů v r. 2001 přesáhl 1, 62 miliardy korun oproti 1,1 miliardy v roce 2000. Za deset let přítomnosti na českém trhu přesáhl přitom kumulovaný objem investic Unileveru do české ekonomiky částku 5 miliard korun," konstatoval Červenka. Unilever podle jeho vyjádření v roce 2001 upevnil svoje postavení jednoho z vedoucích výrobců spotřebního zboží v ČR. Konsolidovaný obrat skupiny Unilever v roce 2001 přesáhl podle Červenky 7,50 miliard korun oproti 6,93 miliardám v roce 2000.

"Nejpříznivější výsledky zaznamenala klíčová divize potravin díky výrazným inovacím značek Rama a Flora. Dobré výsledky zaznamenala divize kosmetiky s řadou nových výrobků u značek Dove a Signal. V roce 2001 také proběhla restrukturalizace výrobní základny a distribuce zmrzlin. Algida zůstává neprodávanější zmrzlinou na českém trhu a Unilever je rozhodnut její vedoucí postavení udržet," zdůraznil Červenka.

Loňské hospodářské výsledky Unileveru ocenila i jeho generální ředitelka. "S dosaženými výsledky jsme spokojeni, vytvořily dobrý předpoklad pro zrychlený růst v roce 2002. Neobáváme se jednotného evropského trhu, některé naše výrobky na něm již s úspěchem konkurují. Určitá rizika spatřujeme v rostoucích cenách rostlinných olejů - klíčovou surovinou pro naši výrobu. Příliš silná koruna by mohla ovlivňovat naše vývozy, u nichž předpokládáme v letošním roce další výrazné zvyšování," prohlásila Cornelie Roettger, generální ředitelka společnosti Unilever ČR.

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info