Výzkum maloobchodu - preference zákazníka
18.10.2002 | Potravinářská komora
Jiný názor na to, co je čerstvé zboží, má obchodník a zcela odlišně tuto skutečnost vnímá zákazník. Prokazují to výsledky výzkumu společnosti Incoma Consult.
Spotřebitelé u potravin vnímají dvě základní charakteristiky čerstvosti, zda jde o výrobek bez chemické konzervace s krátkou trvanlivostí či jde o zboží právě vyrobené nebo dodané na pult.
Zákazník prý vnímá výrobek jako čerstvý zhruba v první polovině lhůty jeho doporučené spotřeby. Zatímco obchodník považuje za čerstvý výrobek s krátkou lhůtou spotřeby, pro zákazníka je to vše,"co právě dovezli".
Maso, uzeniny, lahůdky či ovoce a zeleninu stále ještě lidé nejčastěji nakupují v pultových prodejnách nebo na tržištích. Není to ani tak proto, že by u tohoto sortimentu spotřebitelé dávali přednost specialistům, ale spíše proto, že o rozložení sil na trhu s čerstvými potravinami stále ještě rozhoduje nabídka a nikoliv zákazník. Rozhoduje však i náročnost spotřebitele, což je těžko měřitelný ukazatel, který by se přibližně dal vyjádřit i příslušností do příjmové skupiny. Nejchudší vrstvy prakticky nekupují čerstvé potraviny v hypermarketech, ale dávají přednost specializovaným prodejnám diskontům či tržnicím. Ty ale preferují i lidé s nejvyššími příjmy zřejmě v očekávání lepší kvality. V supermarketech naopak roste zájem o nakupování čerstvých potravin.
Další články v kategorii
- Ve velkochovu slepic na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili ptačí chřipku (21.12.2025)
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Španělské úřady prověřují, zda africký mor prasat neunikl z tamní laboratoře (19.12.2025)
- Ve Stálkách na Znojemsku postaví zemědělci šest nových hal pro chov brojlerů (19.12.2025)
- Dohoda EU s Mercosurem o obchodu se odkládá na leden, uvedla von der Leyenová (19.12.2025)

Tweet



