Vláda dostala nakonec mléko do škol

Na počátku byla snaha ministerstva zemědělství podpořit konzumaci mléka a mléčných výrobků rozsáhlou reklamní kampaní. Jedním z prvních počinů byla akce ˝mléko do škol˝, na kterou resort ve spolupráci s ministerstvem školství přispěl částkou ve výši šestadvaceti milionů korun. Kromě toho byla v České televizi před Večerníčkem uváděna reklamní kampaň zaměřená na školáky, kterou podpořil hokejista Jaromír Jágr. Ministerstvo zemědělství, jež za reklamu zaplatilo deset milionů, si slibovalo zvýšení spotřeby a návyku pít mléko u mládeže. Jak vypadá projekt dnes? Úvodní kroky nebyly zrovna šťastné. Vybrány nejprve byly pouze dvě dodavatelské mlékárny, přesnídávky tvořilo mléko plnotučné, trvanlivé a slazené. Z pohledu zemědělského byl objem školního mléka nepatrný, na celorepublikové spotřebě se neodrazil. Rozpaky mléko vyvolávalo i z hlediska zdravotního. ˝Spotřeba sice rapidně klesla, ale distribuováno by mělo být výhradně mléko netučné, neslazené a nepřibarvované,˝ upozorňovali lékaři. Tedy přesný opak toho, co děti pily. Navíc projekt platil pouze pro žáky 1. a 2. tříd ZŠ. Postupně však došlo ke zlepšení. Přibylo dodavatelů a rozšířil se i sortiment. ˝Loni školy odebraly 22 milionů kusů přesnídávek, které nyní tvoří klasické mléko přírodní i ochucené v balení 250 ml, jogurty či lipánky. Do programu se zapojilo 3092 škol, což je přes 70 procent,˝ řekl Pavel Kovář z ministerstva zemědělství. To projekt dotuje ročně 80 miliony korun tak, aby cena jednoho balení činila maximálně 3 koruny. Projekt, který začal v roce 1996, se díky vládnímu rozhodnutí rozšířil na všechny třídy základních i speciálních škol. Děti si nyní mohou dvakrát týdně koupit balení po 250 ml.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info