K referendu o vstupu do Evropské unie budou lákat školáci i dechovka

Dechovka a internetový kurs pro důchodce, soutěž o nejoriginálnější verzi evropské hymny či školení knihovníků ve městě, kde v knihovně pracovala premiérova manželka Viktorie Špidlová. I tak bude vypadat kampaň, která má lidi přesvědčit, aby v červnu hlasovali pro vstup země do Evropské unie.

Kromě brožurek, které dostanou všichni občané do schránek v květnu, a SMS zpráv, které by si na svých mobilech měli přečíst pár dnů před referendem, budou o vstupu do unie informovat především regionální střediska v jednotlivých městech.

"Regiony si do určité míry mohly svá stěžejní témata navrhnout samy," říká jeden ze spoluautorů detailního plánu kampaně, který bude ve středu projednávat vláda a který mají HN k dispozici. "Jen sami obyvatelé regionů totiž mohou přesně vědět, koho oslovit a která cílová skupina je pro ně důležitá," dodal.

Na Ostravsku se tak kampaň zaměří především na nezaměstnané a dělníky. V Jindřichově Hradci projdou školením zaměstnanci knihoven. V hudebním oddělení tamní knihovny přitom před přestěhováním do vládní Kramářovy vily pracovala manželka premiéra Viktorie Špidlová.

Na Novojičínsku zase mají občany přesvědčovat o výhodách unie děti ze základních a středních škol. Využívání žáků a studentů se ale nelíbí sociologovi Ivanu Gabalovi: "Abychom nakonec neskončili u plakátů, na kterých jsou taťka a mamka s dítětem v náručí kráčející vstříc světlé budoucnosti." Češi podle něj dají spíše na konkrétní argumenty.

Dokument, který bude projednávat vláda, už nepočítá s variacemi na Ladovy obrázky, kterými chtělo vstup do unie podpořit Ministerstvo zemědělství. Proč? Z výzkumu provedeného ministerstvem zahraničí vyplynulo, že by u lidí příliš neuspěly. "Dnes jsem si přečetla, že se počítá s využitím kreslených postaviček - pro mladé Krteček nebo Simpsonovi, pro starší kreslené Ladovy postavy - nevím, jestli je to vtip, nebo si myslí, že lidé v zemědělství na tom nejsou dobře s přirozenou inteligencí," odpověděla jedna z respondentek výzkumu.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info