Unilever vydělal 4 mld. eur a chce omezit počet značek

Unilever vydělal 4 miliardy eur a chce omezit počet svých značek

Britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever Plc/NV, který působí také v České republice, vykázal za minulý rok růst čistého zisku bez zahrnutí mimořádných položek a odpisů nehmotného jmění o 13 procent na 4,006 miliardy eur. Letos firma čeká zvýšení zisku o více než deset procent. Loňské tržby z prodeje 400 nejsilnějších značek společnosti vzrostly o tři procenta. V roce 2001 se zvýšily tyto tržby o 5,3 procenta, v roce 2000 o 3,8 procenta. Nejsilnější firemní značky zahrnují například majonézu Hellmann˝s, polévky Knorr, čaj Lipton, mýdlo Dove, parfémy Calvin Klein, prací prášky Omo či zmrzliny Magnum. Podíl nejsilnějších značek na celkových tržbách činí 90 procent. Unilever je třetí největší potravinářskou společností po firmách Nestlé a Kraft. V současnosti je firma uprostřed pětiletého restrukturalizačního programu. Ten má omezit počet vyráběných značek jen na nejsilnějších 400. Unilever ČR je s 1300 zaměstnanci a obratem 7,3 miliardy korun jedním z nejvýznamnějších výrobců potravin a spotřebního zboží v České republice. Kromě centrály v Praze má také výrobní závody v Nelahozevsi (rostlinné tuky, mýdla a kosmetika) a Zábřehu na Moravě (majonézy, instantní produkty). Firma investovala v Česku za deset let pět miliard Kč. Ve slovenském Mostenci vyrábí Unilever ve spolupráci s českými firmami zmrzliny Algida.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info