Nošovického piva se pije stále víc

Až o 13 procent vzrostl meziročně výstav piva v nošovickém pivovaru Radegast, který je součástí Plzeňského Prazdroje. V minulém roce se v Nošovicích vyrobilo 2 mil. 155 tisíc hektolitrů zlatého moku, což je o 5 procent více, než předpokládal plán. "V posledních dvanácti měsících jsme se v rámci skupiny odrazili a Radegast se začal opět prosazovat na trhu. V letošním roce chceme prodej zvýšit o dalších deset procent," řekl novinářům manažer Pivovaru Radegast Ivo Kaňák. Kromě značky Radegast se v Nošovicích vyrábí také sudový gambrinus, jehož roční výstav v nošovickém pivovaru činil 360 tisíc hektolitrů. Výrazně se zvýšil zájem o nealkoholické pivo Birell, jehož se v ČR a na Slovensku v minulém roce prodalo 100 tisíc hektolitrů. Pivovar Radegast uvařil první várku piva v prosinci 1970. V devadesátých letech investoval stamiliónové sumy do modernizace technologie. "Nyní už investice nejsou tak velké, pohybují se mezi 50 až 60 milióny ročně," uvedl Kaňák. Milovníci "tekutého chleba" budou možná překvapeni tím, že jim už brzy bude nošovické pivo čepováno do nového typu sklenic. Již nebudou z tenkého skla s barevným potiskem, ale těžší, z mohutnějšího skla, které lépe drží teplotu piva. Nápis Radegast a známý symbol stejnojmenného boha jsou na nových sklenicích vyvedeny jako vystouplý reliéf.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info