Heineken chce dobýt Evropu, sloučí pivovary

Nizozemský Heineken a rakouská BBAG chtějí dobýt evropský pivní trh. Rozhodly se sloučit všechny své pivovary a firmy pod společnost Brau Union, která bude sídlit v Rakousku. Nově vzniklá skupina se má stát podle zástupců pivovaru Starobrno jedničkou na trhu střední Evropy a lídrem v šesti zemích. Pivovar je součástí skupiny BBAG. Veškeré pivovarnické aktivity BBAG a Heinekenu spojuje smlouva o strategickém partnerství a složitá transakce ještě čeká na schválení antimonopolního úřadu. Společně se smlouvou získal Heineken většinový podíl v nápojářské skupině BBAG, což nizozemskou skupinu přišlo zhruba na dvě miliardy eur. "Růst směrem z Rakouska bude po více než deseti letech dále pokračovat," uvedl generální ředitel Brau Union Karl Büche. Do odbytové sítě skupiny Heineken ve střední Evropě přejde speciální značka piva Edelweiss a mezinárodní značky Zipfer a Gösser. "Nová Brau Union má propojit dlouholetou tradici a poznatky BBAG ve střední Evropě s mezinárodními zkušenostmi Heinekenu," soudí předseda představenstva nizozemského gigantu Anthony Ruys. Podle Ruyse je střední Evropa jedním z mála světových regionů, kde je možno ještě očekávat růst v obchodu s pivem. Heineken ovládá asi 31 procent středoevropského trhu, zatímco SAB Miller, který vlastní Prazdroj, má o šest procent méně a vlastník Pražských pivovarů Interbrew 11 procent.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info