Sportovní události pomáhají překonat nižší odbyt piva
21.06.2004 | Mladá fronta Dnes
Chladné počasí v posledních dvou měsících snížilo v porovnání s loňským obdobím prodej nápojů, v některých oblastech až o pětinu. Na zamračený květen a červen nedoplácejí jen pivovary ale i výrobci minerálek a limonád. Pivovarům částečně zlepšil prodej hokejový a současný fotbalový šampionát, některým pomáhá i vyšší export. "V předchozích letech byly duben a květen nejteplejší měsíce roku. Letos naopak dosud nebyl ani jediný tropický den. Je samozřejmé, že nastal pokles spotřeby," vysvětlil obchodní ředitel Poděbradky Jaroslav Barvíř. Kvůli chladnějšímu počasí v dubnu a květnu zaznamenal podle něj celkový tuzemský trh s nealkoholickými nápoji pokles poptávky o 15 až 20 procent. "Lidé pijí podle toho, jak mají žízeň. V těchto dnech, které provází špatné počasí, žízeň nemají," doplnil Pavel Klimeš ze společnosti Fontea, která vyrábí nealkoholické nápoje. Patnáctiprocentní propad prodeje zaznamenal v dubnu i květnu Pivovar Vyškov z jižní Moravy. Podle ředitele podniku Jiřího Piňose kvůli chladnému počasí zejí prázdnotou nejen zahrádky u restauračních zařízení, ale i samy hospody. Naopak pivovar Svijany vzdor chladnému počasí odbyt zvýšil. "Prodali jsme zhruba o čtyři procenta piva více než loni, je to především díky tomu, že se nám daří získávat nové zákazníky, pomohly ale určitě i velké sportovní události," uvedl ředitel pivovaru František Horák. Květen byl sice proti loňsku mizerný, ale nyní se to opět vyrovnalo, doplnil ředitel Pivovaru Hlinsko Milan Vedra. "Počasí je velmi chladné a konzumaci piva příliš nenahrává, přesto jsme zatím na trh dodali zhruba stejné množství piva jako loni," řekl ředitel Pivovaru Hols Petr Hostaš s tím, že zásluhu na tom mají vedle sportovních přenosů vyšší prodeje do zahraničí. Slabší domácí prodej kompenzovala exportem také nápojářská skupina Drinks Union. "V porovnání s loňským rokem vzrostl na konci dubna až o polovinu," uved Boris Rajdl z této společnosti. Nakolik ovlivní nepříznivé počasí hospodářské výsledky podniků v letošním roce, budou ale moci firmy odhadnout až po skončení letní sezony, která je pro prodej nápojů rozhodující.
Další články v kategorii
- Ceny potravin v roce 2026: Levné máslo a brambory, zdraží káva či kakao (26.12.2025)
- Pivovar Strakonice prodal meziročně více piva, letos investoval i do automatizace chlazení (25.12.2025)
- ČSÚ: Živý kapr letos stojí 126,23 koruny za kilogram, mírně víc než loni (24.12.2025)
- Udělejme z krmení zvěře vánoční zvyk, který opravdu pomůže (23.12.2025)
- Vláda souhlasí se záměrem obnovit daňové zvýhodnění vína, zákon připraví vlastní (23.12.2025)
- Čína zavádí vysoká cla na mléčné výrobky z EU, podle Bruselu neoprávněně (23.12.2025)
- Proč jedle neopadá a smrk je historicky králem českých Vánoc? (23.12.2025)
- Mýty italské kuchyně. Historik bourá legendy o ikonických pokrmech, čelí výhrůžkám (23.12.2025)
- Pavel Vacek: Kapr je jednička, sváteční polévky střídáme (23.12.2025)
- Potravinářská inspekce zjistila v tržní síti masné konzervy z dovozu falšované sníženým obsahem masa a s nedeklarovaným alergenem (23.12.2025)

Tweet



