Z české farmy rovnou na stůl
04.04.2007 | APIC-AK
Společnost BILLA Česká republika dnes oznámila, že v roce 2006 prodala ve svých 81 supermarketech v České republice téměř šest miliónů kilogramů českého masa. Šlo výhradně o maso pocházející z českých chovů, zpracované a dodané českými firmami. Jediné „nečeské“ výrobky v masném sortimentu byly speciality z dovozu, které se v ČR nevyrábějí nebo nemají v ČR alternativu. Smyslem této politiky je kromě podpory domácích zemědělců a zpracovatelského průmyslu také výrazné zkrácení doby, za kterou maso doputuje k zákazníkům. Současně se tak omezuje riziko kontaminace masa i možnost zhoršení jeho kvality při časově náročnějších převozech. BILLA tak postupuje v souladu s trendem podporovaným Evropskou komisí „z farmy rovnou na stůl“ (from the farm to the fork).
„Pánem je u nás zákazník, nikoliv dodavatel,“ řekl generální ředitel společnosti BILLA ČR Jaroslaw Szczypka. „Na rozdíl od konkurence umíme ocenit dobrou českou kvalitu a spolehlivost dodávek za rozumnou cenu. Za 15 let spolupráce s českými dodavateli a producenty masa se nám podařilo vybudovat obchodní vztahy založené na vzájemné důvěře. Na ní hodláme stavět i do budoucna,“ dodal Szczypka. Zdaleka nejvíce kupovali zákazníci vloni v prodejnách BILLA české vepřové (3,3 mil. kg), kterého se prodalo přibližně desetkrát více než hovězího (0,4 mil. kg). Drůbeže se ve srovnání s vepřovým prodalo zhruba o třetinu méně (2,3 mil. kg).
„V současné situaci, kdy se některé obchodní řetězce otáčejí k českým chovatelům i zpracovatelům masa zády, je přístup společnosti BILLA pro české zemědělce životně důležitý. To, že je naše země součástí jednotného trhu EU, neznamená, že máme všichni jíst maso pouze z dovozu,“ hodnotil situaci Jan Veleba z Agrární komory ČR. „Čeští zemědělci jsou schopni vyprodukovat a dodávat na náš trh maso prvotřídní kvality,“ uzavřel.
BILLA letos slaví patnáct let od svého vstupu na český trh ve znamení expanze. Právě připravuje převzetí 97 supermarketů Delvita. To podléhá schválení Evropské komise a Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. V současnosti zaměstnává BILLA v Česku téměř 2300 zaměstnanců v 81 prodejnách. Její první supermarket otevřel své dveře zákazníkům v Brně v roce 1991.
Kontakt:
Michaela Jelínková
Senior Public Affairs Consultant
Donath-Burson-Marsteller
GSM: +420 724 118 420
Další články v kategorii
- Čína zavádí vysoká cla na mléčné výrobky z EU, podle Bruselu neoprávněně (23.12.2025)
- Proč jedle neopadá a smrk je historicky králem českých Vánoc? (23.12.2025)
- Mýty italské kuchyně. Historik bourá legendy o ikonických pokrmech, čelí výhrůžkám (23.12.2025)
- Pavel Vacek: Kapr je jednička, sváteční polévky střídáme (23.12.2025)
- Potravinářská inspekce zjistila v tržní síti masné konzervy z dovozu falšované sníženým obsahem masa a s nedeklarovaným alergenem (23.12.2025)
- Babiš vloží Agrofert do fondu RSVP Trust (23.12.2025)
- Tento legendární stroj měnil venkov: Příběh nejrozšířenějšího traktoru Evropy (23.12.2025)
- Souhrn událostí uplynulého dne 22. 12. 2025 (23.12.2025)
- Letos se objevilo ve velkochovech deset ohnisek ptačí chřipky, stejně jako loni (22.12.2025)
- Ministerstvo životního prostředí vydalo poslední Věstník v roce 2025 (22.12.2025)

Tweet



