Podíl a ceny českých a zahraničních mléčných výrobků na trhu ČR
29.11.2007 | ÚZPI
Ceny mlékárenských výrobků na trhu v ČR se liší podle výrobce a typu obchodu, spotřebitelé využívají slevových akcí.
Byla provedena analýza pozice jednotlivých mlékárenských výrobků (sýry, mléko, jogurty a máslo) a jejich ceny. Kritériem byla jednak cena, jednak výrobce (v členění na nadnárodní firmy, zahraniční formy, domácí firmy, maloobchodní značky a ostatní), a také obchodní formát (místa kde spotřebitelé nakupují) - hypermarkety, supermarkety, diskonty, ostatní. Výsledky ukázaly, že většina mlékárenských výrobků se nejvíce nakupuje v hypermarketech, pak v diskontech, ostatních prodejnách a nejméně v supermarketech. Cena mlékárenských výrobků se v jednotlivých obchodních formátech liší, hypermarkety jsou nejlevnější u konzumního mléka a másla, u sýrů a jogurtů to jsou to diskonty. Největší podíl prodeje mlékárenských výrobků celkem, másla a konzumního mléka je z kategorie domácích výrobků, u jogurtů a sýrů je to zboží původem od nadnárodních výrobců. Největší výdaje za mlékárenské výrobky jsou v hypermarketech (ale podíl výdajů je nižší než podíl prodeje), nejnižší výdaje jsou v supermarketech. Maloobchodní značky nelze považovat za značky kvality, ale jedná se o výrobky s nízkou cenou. Výzkum také ukázal, že ceny za mlékárenské výrobky získané šetřením byly nižší než ceny uváděné ČSÚ, což se vysvětluje tím, že spotřebitelé využívají různé slevové akce.
Další články v kategorii
- Ve velkochovu slepic na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili ptačí chřipku (21.12.2025)
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Španělské úřady prověřují, zda africký mor prasat neunikl z tamní laboratoře (19.12.2025)
- Ve Stálkách na Znojemsku postaví zemědělci šest nových hal pro chov brojlerů (19.12.2025)
- Dohoda EU s Mercosurem o obchodu se odkládá na leden, uvedla von der Leyenová (19.12.2025)

Tweet



