Prodavačky z Meinlu: Okrajovaly jsme plíseň

Jak jdou proměnit zkažené a zapáchající salámy, párky a sýry na zboží vystavené v regálech prvotřídních obchodů? Okrajováním plísní, mytím v octové vodě a potíráním olejem. Alespoň tak vypadalo zázemí bývalého českobudějovického obchodu Julius Meinl na Lannově třídě podle svědků.

"Přímo katastrofou bylo, když se prošlé potraviny upravovaly i několikrát," uvedla včera před soudem bývalá prodavačka, která v září 2005 praktiky nahlásila Státní zemědělské a potravinářské inspekci.

Prodavačky tvrdily, že musely zboží upravovat na příkaz nadřízených. Tři vedoucí teď sedí před českobudějovickým okresním soudem a hrozí jim až dva roky vězení.

Soud se zároveň snaží zjistit, zda nadřízení prodavačky hrozbami kárným řízením nevydírali.

Obchod Julius Meinl převzal v roce 2005 obchodní řetězec Ahold. Do jeho řad přešla i část zaměstnanců Meinlu, mezi nimi dva z obžalovaných vedoucích.

Podle vedení Aholdu prošli novým školením o zásadách hygieny a prodeje. Právní zástupci obžalovaných se ale snaží svědectví prodavaček zpochybnit.

Proces dnes pokračuje výpověďmi inspektorů a znalců.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info