V Česku loni nejvíc prodávalo Tesco a Ahold

Nejúspěšnějšími obchody v Česku jsou Tesco a skupina Ahold, která provozuje obchody Albert a Hypernova. Podle společností Incoma Research a časopisu Moderní obchod tyto obchody loni prodaly zboží za 42 miliard korun. Velkoobchod Makro se umístil až těsně za nimi. Utržil 39,3 miliardy.

V žebříčku největších obchodů podle tržeb Top 50 se umístil v první pětce ještě Kaufland a Globus.

Tesco si připsalo ještě jeden úspěch - jeho tržby rostly vůbec nejrychleji ze všech obchodů. Násleodvala Billa, které ale hodně pomohlo začlenění bývalých prodejen Delvit do její sítě.

Češi dál nakupovali. Tržby největších deseti obchodů se zvedl o tři miliardy. První padesátka posílila o 39 miliard. Rozmach ale zažívají i specializované obchody. Čeští zákazníci tak začínají chodit raději k řezníkovi či zelináři než do hypermarketů.

Na českém trhu je ještě místo pro další růst. Hlavním tahounem mají být v příštích měsících diskonty. Ostatní firmy moc optimistické být nemohou. Trh se nejspíš zastaví, je možné že dokonce mírně klesne. To čeká zřejmě především supermarkety.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info