Potraviny Fare Trade proráží na český trh
08.10.2008 | E15 on line
Potravin Fair Trade budou na tuzemském trhu viditelnější. Od poloviny října je do své nabídky zahrnou velkoobchodní prodejeny Makro Cash&Carry a restaurace společnosti Eurest. Češi mají totiž o výrobky se značkouFair Trade, která je symbolem takzvaného spravedlivého obchodu, stále větší zájem.
„Lidé se dozví z mediální osvěty, za jakých podmínek se například v některých zemích vyrábí čokoláda. Pak mají o výrobky Fair Trade větší zájem,“ uvedla Lenka Černá za společnosti Excellent Plzeň.
Prodej zboží Fair Trade v Česku v posledních letech výrazně roste a loni Češi za tyto výrobky utratili rekordních 27 milionů korun. Ve srovnání s rokem 2006 to bylo o 17 milionů korun více.
"Do sortimentu zařazujeme výrobky v segmentech kávy. Zavádíme tento sortiment, neboť Fair Trade položky jsou z našeho pohledu pro budoucnost významné a zákazníci o ně postupně začínají mít zájem," uvedla Mluvčí společnosti Makro Cash&Carry Markéta Světlíková.
Fair Trade v kvalitě BIO poskytne svým strávníkům ve vybraných restauracích společnost Eurest. V nabídce bude mít například hořkou čokoládu s pomerančovým olejem či kávová zrna v čokoládě. Dalších pět výrobků do svého sortimentu v září zařadila síť dm drogerií, která jejich prodej zahájila loni na podzim a nyní připravuje speciální vánoční nabídku včetně dárkového balíčku.
Systém spravedlivého obchodu Fair Trade snaží zajistit výrobcům výdělek, který jim za jejich práci náleží. Část zisku putuje do společného fondu, z něhož se financují projekty sociálního rozvoje a ochrany životního prostředí. Největším odbytištěm pro tyto výrobky je Evropa, která má na celkových tržbách podíl zhruba 70 procent.
Zhruba polovinu výrobků Fair Trade nakoupí Češi v prodejnách biopotravin. Druhým nejvýznamějším prodejním místem jsou supermarkety, na které připadá podíl 20 procent, na specializované prodejny Fair Trade 11 procent a osm procent těchto produktů se prodá přes nezávislé prodejny potravin.
Značku Fair Trade například cukr, čokoláda, květiny, sušené ovoce, ořechy nebo umělecké a řemeslné výrobky jako keramika, sklo, textil, šperky, hračky či koberce. Produkty pod touto značkou se prodávají ve více než 20 zemích a nakupují se od farmářů a drobných podnikatelů ve více než 50 zemích.
Další články v kategorii
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Španělské úřady prověřují, zda africký mor prasat neunikl z tamní laboratoře (19.12.2025)
- Ve Stálkách na Znojemsku postaví zemědělci šest nových hal pro chov brojlerů (19.12.2025)
- Dohoda EU s Mercosurem o obchodu se odkládá na leden, uvedla von der Leyenová (19.12.2025)
- Park České Švýcarsko plánuje nové projekty, chce nové návštěvnické centrum (19.12.2025)
- Německo a Španělsko vyzvaly lídry EU k podpoře dohody s Mercosurem (19.12.2025)
- Opakované demonstrace zemědělcům dobré jméno neudělají (19.12.2025)
- ČSÚ: Produkce odpadů v ČR vloni vzrostla o šest pct na 3697 kg na obyvatele (19.12.2025)
- V Bruselu protestují tisíce zemědělců proti zemědělské politice EU (19.12.2025)

Tweet



