Nelichotivé poznatky o biu?
31.03.2009 | Enviweb.cz
Většina českých spotřebitelů dosud nemá jasnou představu o produktech ekologického zemědělství. Potvrzuje to výzkum společnosti GfK Praha, dle kterého pouhá pětina dotázaných uvedla, že alespoň někdy biopotraviny kupuje, a pravidelný nákup těchto výrobků je velmi málo frekventovaný (2 % obyvatel). Základním kamenem úrazu je zjevné neporozumění pojmu "biopotraviny". Jak vyplynulo z odpovědí na otázku "S kterými značkami biopotravin jste se na našem trhu setkal/a?", 80 % dotázaných si žádnou konkrétní značku bioproduktů nedokáže vybavit a další více než desetina respondentů (12 %) pod tento pojem zahrnuje značky, které standardy ekologického zemědělství nenaplňují. Odpověď "o biopotravinách jsem nikdy neslyšel" byla zaznamenána u více než třetiny (38 %) respondentů. Více než třetina obyvatel si myslí, že biopotraviny jsou drahé a téměř desetina (8 %) osob uvedla, že biopotraviny jsou podvod. Necelá polovina respondentů (41 %) uvedla, že o bio-potravinách již někdy slyšela, ale zatím s nimi nemá zkušenost. Pravidelný nebo občasný nákup ve větší míře uváděly ženy, zatímco muži častěji volili odpověď "slyšel jsem o nich, ale zatím jsem je nekoupil". Čtvrtina obyvatel je přesvědčena, že jsou bioprodukty zdravější. Bez rozdílu sortimentu, věku, pohlaví a bydliště pak za nákupem biopotravin respondenti častěji míří do supermarketu nebo hypermarketu než do menších prodejen. Výsledky on-line výzkumu GfK Praha potvrzují, že budoucí preference produktů ekologického zemědělství v ČR bude z velké části záviset na mediální podpoře bioproduktů či konkrétních značek a na vzdělávání (a samozřejmě také sebevzdělávání) českého spotřebitele.
ZDROJ: TREND MARKETING
Další články v kategorii
- Peněženku moc nešetří, čas ale ano. Češi cukroví čím dál víc kupují (22.12.2025)
- Předvánoční víkend někteří věnují uzení masa (22.12.2025)
- Uhlíkově negativní zemědělství: Jak ho můžeme dosáhnout v českých podmínkách? (22.12.2025)
- Rybáři rozvážejí ze sádek v Chropyni desítky tun kaprů pro vánoční trh (22.12.2025)
- Na Vánoce přijde sníh a mráz (22.12.2025)
- Umělé vánoční stromky zůstaly v menšině. Většina je od soukromých pěstitelů (22.12.2025)
- Mléčné výrobky snižují riziko demence. Vědci sestavili seznam vhodných produktů (22.12.2025)
- Pivovar Strakonice loni prodal přes 49.000 hektolitrů piva, meziročně více (22.12.2025)
- Dovoz potravin bude rekordní, schodek stoupne na 55 miliard, odhaduje svaz (22.12.2025)
- Souhrn událostí uplynulých dní – 19. – 21.12. 2025 (22.12.2025)

Tweet



