Tvarůžky budou příští sezonu propagovat Olomouc
02.08.2009 | Denik.cz
Specialita, která nemá ve světě srovnání – olomoucké tvarůžky či syrečky. Podle odborníků na cestovní ruch jedna z možností, jak přilákat zahraniční turisty do Olomouce a využít skrytý potenciál, který historické město v srdci Moravy nabízí.
Přesto olomoucká radnice s gastronomickou specialitou nepracuje dostatečně. Na podzim by se to však mělo změnit. Tvarůžky by se totiž měli stát součástí propagace města a v informačním centru v podloubí radnice by je měli nabízet turistům, kteří si je zde budou moci i koupit.
„Město by se mělo zaměřit na gastronomii v podobě olomouckých syrečků. Je to rarita, kterou nikdo ve světě nemá a radnice s tím neumí absolutně pracovat a vytěžit z toho větší počet zahraničních i domácích turistů. O tvarůžcích by měli vědět všichni světoví odborníci na gastronomii, tak jako ví o mozarelle nebo parmské šunce. Pak by možná vláčky po náměstí měly koho vozit,“ napsala čtenářka Angelina do internetové diskuze na webových stránkách Olomouckého deníku.
Gastronomická lákadla
Její názor potvrzuje i odborník na cestovní ruch v České republice. „Ve všech turisticky vyspělých zemích světa už pochopili, že gastronomie je jedním z lákadel pro turisty. Aby byl příliv návštěvníků celoroční, zaměřili se hlavně na své speciality, protože po celý rok musí turista jíst a pít. Doporučil bych proto Olomouci, aby se snažila více propagovat svou raritu – olomoucké syrečky,“ řekl Tomio Okamura, tiskový mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.
Podle Okamury by nabídka gastronomických specialit měla být v nejnavštěvovanějších restauracích ve městě, v propagačních materiálech na webových stránkách i v katalozích cestovních kanceláří, aby se o tvarůžcích dozvěděli i zahraniční turisté. „Lidé jsou zvědaví a hlavně turisté z Asie či ze západních zemí rádi ochutnávají lokální zajímavosti. Pokud jim syrečky zachutnají, budou se do regionu vracet,“ podotkl Okamura.
Vedení města si slabinu v propagaci tvarůžku a jejich nevyužitý potenciál uvědomuje, rozhodli se proto dát jim větší prostor. „Vnímáme tvarůžky jako unikátní regionální specialitu jednoznačně spojenou s naším městem. Víme, že by se potenciál tvarůžků mohl lépe a více využít a budeme se o to snažit. Od příští sezóny budou součástí propagačních materiálů města a webových stránek, chceme je prosadit více do restaurací a na velkých akcích jako například při svátcích města je chceme zviditelnit. Po rekonstrukci informačního centra, která začne na podzim, chceme uzpůsobit prostory tak, aby je zde turisté mohli ochutnat a zakoupit. Přesto nejde o stěžejní prvek, který by do města návštěvníky přilákal. Těmi jsou spíše historické památky a kulturní tradice. Mnohé však může zaujmout a oslovit je, “ uvedl náměstek primátora Jan Holpuch.
Tvarůžky ve stylu města
Radnice chce do budoucna také pracovat s motivem tvarůžků jako s jednou z možností, jak město vizuálně zviditelnit. „Už když jsme vybírali nový jednotný vizuální styl města, byl jedním z motivů tvarůžek. Chtěli bychom se proto k tomu vrátit a jednat o tom, jak jej začlenit do vizuálního stylu Olomouce,“ doplnil Holpuch.
I olomoučtí restauratéři si uvědomují, že v propagaci tvarůžků má město rezervu. „Tvarůžky vedeme, podáváme je však jen ve studené úpravě, protože při tepelné jsou velice aromatické, lidově řečeno smrdí, a některým zahraničním hostům to vadilo. Přesto si je turisté objednávají jako předkrm či k degustaci, často jim chutnají. Mrzí mě ale, že nejsou více propagované, protože pokud by byly, byl by o ně větší zájem. Nabídku bychom pak samozřejmě rozšířili. Nebránil bych se tomu,“ uvedl Zdeněk Matěj, majitel Moravské restaurace.
Další články v kategorii
- Pivovar Strakonice prodal meziročně více piva, letos investoval i do automatizace chlazení (25.12.2025)
- ČSÚ: Živý kapr letos stojí 126,23 koruny za kilogram, mírně víc než loni (24.12.2025)
- Udělejme z krmení zvěře vánoční zvyk, který opravdu pomůže (23.12.2025)
- Vláda souhlasí se záměrem obnovit daňové zvýhodnění vína, zákon připraví vlastní (23.12.2025)
- Čína zavádí vysoká cla na mléčné výrobky z EU, podle Bruselu neoprávněně (23.12.2025)
- Proč jedle neopadá a smrk je historicky králem českých Vánoc? (23.12.2025)
- Mýty italské kuchyně. Historik bourá legendy o ikonických pokrmech, čelí výhrůžkám (23.12.2025)
- Pavel Vacek: Kapr je jednička, sváteční polévky střídáme (23.12.2025)
- Potravinářská inspekce zjistila v tržní síti masné konzervy z dovozu falšované sníženým obsahem masa a s nedeklarovaným alergenem (23.12.2025)
- Babiš vloží Agrofert do fondu RSVP Trust (23.12.2025)

Tweet



