Češi o biopotraviny moc zájem nemají

O složení potravin se lidé zajímají vcelku intenzivně, biopotraviny ale nechávají v regálech obchodů a raději sahají po „klasickém“ zdravém jídle bez nálepky bio.

Přestože se stále více propagované bioprodukty šíří ze specializovaných obchodů do sortimentu potravinových řetězců a dostávají se tím do povědomí stále více lidí, průzkum společnosti SANEP prokázal, že častými spotřebiteli těchto produktů je pouze 5% dotázaných.

Nelze ale říci, že by nakupujícím nezáleželo na tom, že čeho se potravinové produkty skládají. Podle průzkumu se o složení toho, co kupují, zajímá 42 % Čechů. Naopak jen 6 % lidí se vyjádřilo v tom smyslu, že složení potravin je jim naprosto jedno a nezajímají se o něj.

Biopotraviny nakupuje pravidelně 5 % Čechů, 45 % lidí naopak koupí výrobek se značkou bio jen zcela výjimečně. Za malým zájmem o bioprodukty může stát podle odborníků především cena. Biovýrobky jsou totiž stále o velké procento dražší, než stejné výrobky, které ale nepocházejí z bio zemědělství.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info