Vyznáte se v džungli spotřebitelských značek? Vyberte tu nejužitečnější

Klasa, Bio, Český výrobek, Fair trade...To jsou spotřebitelské značky, o nichž pravděpodobně víte, že existují, a možná si i vybavíte, jak vypadají. Víte ale, k čemu jsou vlastně dobré? Hlasujte v anketě, podle jakých značek se při nakupování řídíte.

Spotřebitelské značky mají být pro zákazníky vodítkem při nákupu zboží. Problém je v tom, že jich existují desítky a někdy dokonce vypadají nebo se jmenují podobně. Podle odborníků je to špatně.

"Tyto značky jsou užitečné, protože přinášejí spotřebiteli smysluplnou a pro něj užitečnou informaci. Problém je jejich množství," potvrzuje kreativní ředitel agentury Konektor Martin Charvát.

Hlasovat můžete zde: http://ekonomika.idnes.cz/ankety.asp?id=A20100820_vem_736

Vyberte značku, která je pro vás užitečná

Pokud si totiž každé ministerstvo nebo každá profesní, odborná či jiná organizace bude vymýšlet vlastní značky, celý možný užitek to podle Charváta spolehlivě potopí.

"Systém značek, za kterými stojí stát a státní instituce, by měl být maximálně přehledný a skutečně něco přinášet lidem. Současný stav je absurdní," dodal.

V seznamu spotřebitelských značek, který má na svých stránkách Sdružení obrany spotřebitelů, jsou například dvě loga Český výrobek. Obě sice vypadají jinak, jmenují se ale stejně. Spotřebitelských označení navíc stále přibývá.

Význam značek

Co znamenají značky použité v anketě najdete zde: http://ekonomika.idnes.cz/specialni-priloha.asp?y=test/spotrebitelske-znacky.htm

Například ministerstvo zemědělství nyní vybírá první firmy, které budou používat úplně novou značku Regionální potravina. Vznik značky je součástí programu na podporu lokálních výrobců. Resort si od kampaně slibuje, že Čechy naučí preferovat tuzemské potraviny před zahraničními.

"Cestou podpory regionálních potravin jde celá Evropa. Jednoznačná podpora producentů českých potravin vychází také z koaliční dohody a programového prohlášení vlády," vysvětlila mluvčí resortu Tereza Magdalena Dvořáčková.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info
  • Jak vnímáte komunikaci zemědělců se širokou veřejností?
  • Jako velmi špatnou. Zemědělcům média nedávají dostatek prostoru k vyjádření.
    86,66%
  • Velmi pozitivně. Veřejnost má možnost pravidelně sledovat vyjádření zemědělců k různým tématům.
    3,33%
  • Nikdy jsem se nad touto otázkou nezamýšlel/a.
    10%