Odbyt českých potravin má zvednout mediální kampaň

Tuzemští výrobci potravin chystají další krok ve snaze přimět zákazníky, aby ve větší míře kupovali jejich výrobky. Chystají informační kampaně v médiích, které by zákazníkům objasnily smysl nových projektů, jakými jsou označování kvalitních tuzemských potravin logem s českou vlajkou či význam vytvoření nových pravidel pro určování toho, které potraviny jsou skutečně čerstvé.

„Zahájení informačních kampaní bude logicky následovat po finalizaci pravidel a metodiky pro udělování těchto značek,“ řekl deníku E15 prezident Potravinářské komory ČR Miroslav Toman. Pravidla pro udělování loga s českou vlajkou a nápisem „Garantováno Potravinářskou komorou ČR“, stejně jako nový systém pro kontrolu čerstvosti potravin by chtěli potravináři mít k dispozici do poloviny příštího roku.

Tuzemští výrobci potravin si stejně jako zemědělci od nových projektů slibují zvýšení zájmu o české výrobky, a tím i nárůst tržeb a výroby. Děje se tak v době, kdy se česká vláda snaží snížit velký deficit rozpočtu a omezuje i některé výdaje na zemědělství a kdy se zároveň Evropská unie začíná bavit o pravidlech financování zemědělského rezortu po roce 2013. Německo a Francie totiž navrhují další přechodné období s rozdílnými podmínkami pro dotace zemědělcům v nových a starých členských zemích, jež čeští zemědělci dlouhodobě považují za nespravedlivé.

„Pevně věřím, že spojení všech projektů přinese v horizontu tří až pěti let zvýšení zájmu o domácí výrobky minimálně o deset procent. S tím samozřejmě souvisí i zvýšení produkce a následně i tržeb,“ podotkl Toman.

Podobný hrubý odhad má i prezident Agrární komory Jan Veleba. „Vzhledem k tomu, jak se dostalo zemědělství a výroba potravin nízko, tak během tří pěti let by nárůst českých potravin měl být obecně deset procent. Určitě ne jen v procentech,“ řekl Veleba deníku E15.

Agrární komora ale vlastní reklamní kampaň na podporu výrobků tuzemských zemědělců nechystá. Stála by podle Veleby řádově minimálně desítky až stovky milionů korun, na což podle něj zemědělci nyní nemají peníze.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info
  • Jak vnímáte komunikaci zemědělců se širokou veřejností?
  • Jako velmi špatnou. Zemědělcům média nedávají dostatek prostoru k vyjádření.
    88,88%
  • Velmi pozitivně. Veřejnost má možnost pravidelně sledovat vyjádření zemědělců k různým tématům.
    0%
  • Nikdy jsem se nad touto otázkou nezamýšlel/a.
    11,11%