V Americe prodávají balenou vodu z kohoutku. Budí nadšení i rozpaky

Mohutnou kampaň pro prodej pitné vody v tetrapacku právě zažívá New York. Paradoxně město, které se pyšní kvalitou své kohoutkové vody, takže si jí každý může natočit podle libosti.

Podnikatel Benjamin Gott pojmenoval svoji firmu Boxed Water Is Better. "Ostatně přímočarý přístup je nejlepší," popisoval v deníku New York Times svoji reklamní strategii v reakci na tvrzení, že v tomto městě si každý raději natočí vodu z kohoutku, než by draze kupoval totéž v krabici. Svoji vodu se pokouší prodat pod hesly jako schopnost recyklace obalů či úspora při dopravě v porovnání s plastovými nebo skleněnými lahvemi.

Voda se prodává v 32uncových krabicích (asi 0,9 litru), obal je opatřený uzávěrem se závitem jako krabice s mlékem. Plní se čištěnou vodou z běžných vodních zdrojů, nejde tedy o minerální přírodní zdroj vody. Společnost se zavázala navracet deset procent ze zisku do společností starajících se o údržbu čistoty vod a dalších deset pro obnovu hospodářských lesů, z jejich dřeva se vyrábějí papírové obaly.

Voda stojí dva dolary a je k mání už v několika státech USA. Příznivci chválí ekologický přístup výrobce a praktické balení, i když přiznávají, že nejjednodušší a nejekologičtější je opravdu natočit si vodu z kohoutku. Na firemním Facebooku, kam dokonce posílají i své fotky s krabicí vody, například jeden z nich napadl odpůrce kritizujícího tento počin: Možná u vás máte vodu dobrou, u nás ale smrdí po vejcích! Okouzlil je i jednoduchý, designově čistý potisk krabice.

Odpůrci ovšem tvrdí, že když chce někdo působit superekologicky, mohl by balit vodu do igelitových sáčků a přinutit každého vracet je do obchodů. Připomínají tím dávnou praxi balení mléka do tenkého plastu v Kanadě, podobně jako se to u nás praktikovalo před rokem 1989.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info
  • Jak vnímáte komunikaci zemědělců se širokou veřejností?
  • Jako velmi špatnou. Zemědělcům média nedávají dostatek prostoru k vyjádření.
    86,66%
  • Velmi pozitivně. Veřejnost má možnost pravidelně sledovat vyjádření zemědělců k různým tématům.
    3,33%
  • Nikdy jsem se nad touto otázkou nezamýšlel/a.
    10%