Kofola expanduje do Německa a Rakouska

Oživit polozapomenutou značku a prodrat se na přední místa v prodejích v bývalých zemích východního bloku už společnosti Kofola nestačí. Zahájila expanzi na trhy, kde o jejím syceném hnědavém nápoji neslyšeli. Podle informací Euro.cz přešla do „frontálního útoku“ na rakouské a německé spotřebitele. Dosud přitom působila bezmála výhradně na trzích postkomunistických zemí.

„Export do Rakouska a Německa již začal,“ potvrdil mluvčí v Polsku sídlící firmy Martin Klofanda. Kofola si pro obě země našla jednoho partnera, který jí s exportem nápojů Kofola, Vinea a Jupík na nové trhy pomáhá. „Zkoušíme, jak to bude fungovat, zahajujeme promoaktivity, a buď se to osvědčí, nebo budeme hledat další partnery,“ dodal.

Už dříve se společnost pokusila vyvážet například do Irska, nebo dokonce do Číny, nicméně vždy šlo o zanedbatelné objemy. Rakousko a Německo ovšem nejsou jedinými novými cíli, kde by se Kofola ráda prosadila. Podobně má zálusk na bývalé jugoslávské země – Chorvatsko a Slovinsko.

Počátkem tohoto měsíce pak Kofola varšavské burze odevzdala své čtvrtletní výsledky. Podle nich za první tři čtvrtletí letošního roku dosáhla čistého konsolidovaného zisku 156 milionů korun. Je to o 56 procent méně než ve stejném období minulého roku, kdy vydělala 357 milionů korun. Tržby firmě klesly o 1,4 miliardy korun na 5,9 miliardy, tedy o 19 procent.

Adam Junek

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info
  • Jak vnímáte komunikaci zemědělců se širokou veřejností?
  • Jako velmi špatnou. Zemědělcům média nedávají dostatek prostoru k vyjádření.
    85,71%
  • Velmi pozitivně. Veřejnost má možnost pravidelně sledovat vyjádření zemědělců k různým tématům.
    3,57%
  • Nikdy jsem se nad touto otázkou nezamýšlel/a.
    10,71%