V Česku vzniká franšízová síť prodejen s farmářskými potravinami

Na tuzemském trhu vzniká nová síť farmářských prodejen Český Grunt, které zákazníkům nabídnou produkty sedláků a regionálních výrobců potravin. První obchod Český grunt funguje od července na pražských Vinohradech a brzy mají přibýt další prodejny. Vlastníci Českého Gruntu chtějí během tří až pěti let otevřít minimálně jednu prodejnu lokálních potravin v každém kraji.

Češi si farmářské produkty v poslední době oblíbili. Pouliční farmářská tržiště se letos stala hitem nejprve v Praze, kde jejich počet rychle roste, a postupně začínají fungovat i v dalších městech. Nabídka potravin od sedláků či regionálních výrobců je přitom v prodejnách obchodních řetězců zatím velmi omezená.

„Chceme v každém regionu prodejnu, kam budou farmáři svážet své výrobky,“ nastínil spolumajitel společnosti Český Grunt Aleš Kotěra vizi konceptu, který by měl do budoucna fungovat na bázi franšíz. Síť chce postupovat opačně, než velké obchodní řetězce, jejichž prodejny po celé zemi jsou zásobovány prostřednictvím vlastních skladových center. „Chceme být centrální jen v tom kraji,“ podotkl Kotěra. Zboží nabízené jednotlivými prodejnami by se mělo od sebe lišit. K mání v nich mají být až na nečetné výjimky a Prahu, kde to není kvůli absenci místních zemědělců dost dobře možné, produkty výrobců z daného regionu.

Zhruba v polovině letošního prosince by měla být otevřena další prodejna v jihočeském Písku, v prvním čtvrtletí příštího roku pak nejspíš přibude druhá provozovna v Praze. Do konce pololetí by pak chtěl Český Grunt také do Hradce Králové.

Podle analytika Zdeňka Skály ze společnosti Incoma GfK poptávka po čerstvých potravinách i v krizi spíše sílí, takže podobné projekty jako Český Grunt mají na čem stavět. „Na českém trhu je dost zákazníků, kteří mají zájem o farmářské potraviny a jsou ochotni si i připlatit. Úspěch farmářských trhů o tom svědčí a potenciál zde tedy určitě je,“ uvedl Skála.

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info
  • Jak vnímáte komunikaci zemědělců se širokou veřejností?
  • Jako velmi špatnou. Zemědělcům média nedávají dostatek prostoru k vyjádření.
    85,71%
  • Velmi pozitivně. Veřejnost má možnost pravidelně sledovat vyjádření zemědělců k různým tématům.
    3,57%
  • Nikdy jsem se nad touto otázkou nezamýšlel/a.
    10,71%