Dovoz piva z Polska rekordně vzrostl

Do České republiky letos firmy dovezou rekordní množství piva. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven vycházejících z Českého statistického úřadu se od ledna do října do tuzemska dovezlo 762 tisíc hektolitrů piva. Z toho 430 tisíc hektolitrů, tedy téměř tři pětiny, z Polska.

Polské pivo se do Česka vozí zejména kvůli své nízké ceně do obchodních řetězců, které jej pak prodávají jako své privátní značky za ceny nižší než piva tuzemských pivovarů. „Je to naprosto nebývalé (číslo), nikdy tomu tak nebylo,“ řekl včera novinářům ke statistikám výkonný ředitel svazu Jan Veselý.

Řetězce sázejí v boji o zákazníka zejména na cenu. „Požadavky řetězců na pivo jsou takové, že české pivovary již nejsou ochotny toto pivo vyrábět za takových cenových relací s takovou kvalitou,“ poznamenal Veselý.

V tuzemsku je ale stále několik pivovarů, které pivo pro řetězce a jejich privátní značky vyrábějí. Mezi nimi jsou například pivovary skupiny K Brewery, jež ale v poslední době výrobu tohoto piva snížily. „Tím, že to pro nás nyní není ekonomicky zajímavé, se snažíme pokračovat pouze v tom, co má ekonomický smysl. Některé typy (privátních značek) se ještě vaří, ale není to tolik jako před dvěma lety,“ řekl deníku E15 manažer skupiny Petr Božoň.

Co se ale týče celkového dovozu piv do Česka, roli podle zástupců trhu hraje také import piv plněných do plastových PET lahví, o které v posledních měsících stále roste zájem. Celý pivní trh v Česku loni kvůli vlivu krize klesl o šest procent, letošní pokles svaz odhaduje na 12 procent. tisíc hektolitrů. Tolik se podle údajů ČSÚ a svazu pivovarníků dovezlo od ledna do října levného piva z Polska.

Obliba piva v ČR trvá

Pivo pije devět mužů z deseti a polovina žen. Každý muž v průměru vypije devět půllitrů týdně, každá žena dva. Muži si dávají pivo v průměru čtyřikrát týdně, téměř pětina z nich každý den. Během čtyř let vzrostla hrdost na to, že jsou Češi první na světě v konzumaci piva, a klesl počet těch, kteří se za to naopak stydí, vyplývá ze zářijového průzkumu CVVM.

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info
  • Jak vnímáte komunikaci zemědělců se širokou veřejností?
  • Jako velmi špatnou. Zemědělcům média nedávají dostatek prostoru k vyjádření.
    85,71%
  • Velmi pozitivně. Veřejnost má možnost pravidelně sledovat vyjádření zemědělců k různým tématům.
    3,57%
  • Nikdy jsem se nad touto otázkou nezamýšlel/a.
    10,71%