Úspěch německého piva v Japonsku

Na severojaponském ostrově Hokkaidó vaří hessenští pivovarníci nejoblíbenější regionální pivo Otaru Beer. Toto pivo, s přísně sledovanou kvalitou, se prodává pouze ve vzdálenosti 100 km od místa výroby. Spotřebitelům je pivo dodáno do jedné hodiny v rámci uzavřeného chladicího řetězce v pětilitrových soudcích s pípou spolu se sklenicemi a pivními zátkami. Chlazené vydrží 4 týdny.

V nabídce lahvových piv je například svrchně kvašené pšeničné pivo s banánovou příchutí, pivo tmavé s karamelovou příchutí, světlé pivo plzeňského typu a pivo nealkoholické. Kromě toho se vyrábí ještě celá řada piv sezónních.

Japonský pivní trh je v krizi, nejen v krizi hospodářské. Mezi léty 2000 až 2008 klesla tamní výroba piva z 71 na 61 milionů hl. Naopak ve stejném období vzrostl výstav piva v Číně na více než 410 milionů hl, což je dvakrát tolik než ve Spojených státech amerických.

Pivovarníci se v Japonsku potýkají s vysokou daní z piva, která je jedna z nejvyšších na světě. Podle Asociace japonských pivovarníků činí daňové zatížení jedné velké pivní lahve o objemu 633 ml okolo 45 % běžné prodejní ceny, což je v přepočtu zhruba 2,8 EUR. Tudíž je jedenáctkrát vyšší než ve Spojených státech amerických a patnáctkrát vyšší než v Německu. Žádný jiný alkoholický nápoj není v Japonsku zdaněn takovým způsobem.

Web-portál Agronavigátor podléhá licenci Creative Commons (Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla). Články lze šířit pouze s uvedením původní citace a s uvedením zdroje ÚZEI, Agronavigator.cz.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info