Točené v hospodě vychází z módy

Stále více Čechů dává přednost lahvovému pivu před točeným, vyplývá z údajů Českého svazu pivovarů a sladoven.

Podle pivovarníků to souvisí se změnou životního stylu, kdy lidé stále častěji pijí pivo jinde než v hospodách. Obrovským tempem roste i zájem o pivo v PET lahvích.

Ještě před deseti lety se nadpoloviční většina zlatavého moku dostávala k zákazníkům v sudech, tento podíl postupně klesl na loňských 45 %. Naopak podíl lahví na trhu trvale stoupá. Loni již dosáhl téměř 49 %.

Skleněné lahve dnes tvoří 46 % všech druhů obalů, v nichž se pivo na tuzemském trhu prodává, podíl PET lahví, který byl před třemi lety prakticky nulový, se loni přiblížil třem procentům. Do umělohmotných lahví pivo plní stále více pivovarů, dokonce i ty, které ještě před pár lety tento obal odmítaly.

»Lidi opravdu místo do hospod začínají chodit někam jinam,« uvedl člen předsednictva svazu Pavel Bobošík. »Pivní lahev umožňuje spotřebiteli do určité míry volbu. Rozhoduje se samostatně o tom, kdy, s kým, a především na jakých místech si pivo dá,« vysvětlil stoupající zájem o pivo v lahvích výkonný ředitel svazu Jan Veselý.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info