Klasa: Češi hledají stále více v regálech české potraviny

Po letech, kdy lidé hleděli s úžasem k Západu, chtějí Češi stále více české potraviny. Podle Jany Veselé, marketingové specialistky značky Klasa, má Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZIF) aktuální studii, která potvrzuje, že obyvatelé ČR stále častěji preferují tuzemské produkty. Výrobci v průzkumech uvedli, že jim značka o nějaké procento zvyšuje prodejnost, dodala.

"Aby lidé kupovali kvalitní a prověřené potraviny, spolupracujeme se Státní veterinární správou a potravinářskou inspekcí, která pravidelně kontroluje provozy i výrobky," řekla dnes ČTK Veselá při exkurzi ve firmě Stock Plzeň-Božkov.

Národní značku kvality Klasa uděluje ministr zemědělství kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům od roku 2003. Ročně jde podle Veselé na její podporu 160 až 170 milionů korun. Známku Klasa má na obalech už 1345 potravinářských výrobků od 228 výrobců, nejvíce maso a mléčné výrobky. Ocenění získá zhruba 100 výrobků ročně, ale některé zase ubývají a někteří ho nechtějí prodlužovat. Na trhu je prý stále velký prostor.

Podle výrobního ředitele Stocku Plzeň Václava Šitnera se kvalita českých výrobků během deseti let radikálně zlepšila. "Lidé výrazně více koukají do regálů a hledají české výrobky; není to jen otázka kvality, ale také určitý patriotizmus," dodal. Ve Francii jsou podle Šitnera v obchodech speciální oddělení, kde jsou jen národní výrobky a Francouzi je kupují. "Tak proč to nemá být v Čechách?" zeptal se řečnicky.

Národní značky mají i sousední státy. Tuzemští zemědělci a potravináři se v poslední době rozhodli začít více bojovat proti rostoucím dovozům potravin. Zesílili proto aktivity, jejichž pomocí chtějí tento stav zvrátit.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info