Likérka Fruko odchází z Lidlu, s řetězcem se nedohodla na cenách

Jindřichohradecká likérka Fruko-Schulz se nedohodla na cenách s obchodním řetězcem Lidl. Přestane mu tak dodávat zboží. Lidl přitom patřil mezi jeho tři klíčové odběratele, likérka tak ztratí až 20 procent objemu výroby.

"Jako všichni výrobci lihovin jsme v tomto roce museli zdražit, protože cena lihu se zvedla o 30 procent, podražil cukr a zvýšily se ceny dalších vstupů. Ceny našich výrobků podražily o tři až čtyři procenta, Lidlu ještě méně. On ale takové ceny neakceptoval," uvedl ředitel společnosti Fruko-Schulz Josef Nejedlý.

Požadavky Lidlu byly podle něj takové, že by mu Fruko muselo dodávat zboží se ztrátou."Pro letošní rok jsme vybrali nového českého dodavatele, který nám nabídl zajímavější podmínky při zachování stejné kvality," cituje server ihned.cz mluvčí Lidlu Lucii Borovičkovou.

Ředitel míní, že se likérce podaří ztrátu na trhu částečně nahradit exportem."Na našem trhu v lihovinách velký prostor už není. Nebude to úplné nahrazení, letos budeme mít určitě objemový pokles," uvedl. O zisk podle něj ale nejde, protože dodávky do Lidlu ho netvořily, částečně rozmělňovaly jenom režii výroby.

Tlak na cenu byl podle něj obrovský, že už ho likérka neunesla. Do Lidlu Fruko dodávalo pod privátní značkou, na etiketách nebylo uvedeno jako výrobce, rum, vodku a meruňkovici.

Společnost podle ředitele ukončí loňský rok se ziskem asi 20 milionů Kč před zdaněním a dvanáctiprocentním nárůstem objemu prodeje. Likérka vyrobila na 50 000 hl lihovin. O 12 procent se zvýšil i export.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info