Hitem mezi pivovary jsou letos mixy piva a limonád

Lehká piva s ovocnou příchutí se stávají mezi tuzemskými pivovary hitem letošní sezóny. Inspirovány loňským úspěchem citronového piva Staropramen Cool Lemon uvádí nízkoalhoholické nápoje vzniklé smícháním světlého piva a ovocné limonády či džusu na trh další pivovary. Výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý odhaduje, že podíl těchto nápojů na pivním trhu by mohl letos dosáhnout zhruba tří procent, ještě v roce 2010 byla jejich výroba prakticky nulová.

Pivovary podle Veselého s "pivními limonádami" míří hlavně na nové zákazníky a mladší generaci. "Je to zásadní věc. Můj odhad je, že asi 70 procent lidí, kteří pijí míchané nápoje na bázi piva, by normálně pivo nepili," uvedl. V Česku podle něho v posledních letech ubývá typických pivařů. Pivovarníci se proto snaží oslovit jiný typ zákazníka. U pravověrných pivařů nemají tzv. radlery příliš velkou šanci. "Původně jsme měli představu, že to bude takové letní pití, ale ukazuje se, že se tato piva pijí celoročně," dodal Veselý.

Například Pivovary Lobkowicz nyní uvádí na trh novinku nazvanou Refresh. Jde o pivo smíchané půl napůl s limonádou. Nápoj vzniká v Pivovaru Černá Hora na Blanensku, který se kromě výroby piva věnuje produkci limonád. Spotřebitelé budou moci ochutnat točený i lahvový Refresh ve dvou ovocných variantách - brusinka s grepem a limetka s pomerančem.

Tuzemská pivovarská jednička, Plzeňský Prazdroj, uvedl začátkem dubna na trh dva míchané nápoje Gambrinus s ovocnou šťávou. Nová piva Gambrinus - Řízný citrón a Limetka & Bezinka - jsou podle Prazdroje určena hlavně pro mladé, nové a občasné konzumenty piva. V polovině března začala podobné nápoje prodávat také třetí největší pivovarská skupina, Heineken, pod názvy Zlatopramen Radler citrón a Zlatopramen Radler pomeranč se zázvorem.

Rostoucí prodej ovocných nápojů na bázi piva potvrzují i obchodníci. "V loňském roce měla velký úspěch novinka od Staropramenu a letos nabízíme zákazníkům prodejen Albert dokonce sedm nových příchutí v tomto sortimentu od různých výrobců. Už z prvních prodejů lze odhadnout, že tato ochucená piva se budou prodávat velmi dobře," řekla ČTK mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Judita Urbánková.

Pivovary Staropramen letos přidaly k citrónovému Cool Lemonu novou grepovou variantu lehkého světlého piva s přídavkem ovocného džusu. Právě Cool Lemon vedení firmy označuje za jeden z důvodů, proč ji loni meziročně vzrostly prodeje o osm procent. Celý pivní trh vzrostl jen o tři procenta.

Stále větší oblibě se v Česku těší také silná speciální piva. Podle Veselého donutila pivovary ke zrychlení inovací ekonomická krize, kvůli níž v letech 2009 a 2010 propadla domácí výroba piva bezmála o 15 procent. Inspirací pro velké firmy jsou stále populárnější minipivovary.

Malé restaurační pivovary, které nemohou velkým výrobcům konkurovat množstvím vyrobeného piva, se snaží zákazníky již několik let lákat na jiné pivo, než je nejrozšířenější světlý ležák. Díky malým vyráběným objemům mohou více experimentovat a vařit různé pivní speciály či ochucená piva. V Česku je minipivovarů minimálně již zhruba 130.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info