Vědci zkoumají růst kukuřice

Německým vědcům se poprvé podařilo identifikovat úseky DNA, které jsou zodpovědné za růst rostlin.

Na příkladu rostliny kukuřice se vědcům z University Hohenheim pod vedením Prof. Albrechta Melchingera poprvé podařilo identifikovat úseky DNA, které jsou zodpovědné za růst rostlin. Vědci přitom spolupracovali s Leibnizovým Institutem pro genetiku rostlin a výzkum kulturních rostlin (IPK) v Gaterslebenu a s Institutem Maxe Plancka (MPI) pro molekulární fyziologii rostlin.

Jak Universita Hohenheim dále sdělila, vědci s vysokou přesností lokalizovali kontrolní oblasti pro 26 metabolitů. K tomuto účelu byla shromážděna velmi obsáhlá genomická data a byla použita vysoce efektivní statistická analytická metoda, uvedl Prof. Thomas Altmann z IPK.

Prof. Lothar Willmitzer z MPI přirovnal proces růstu k stavebnímu projektu, na němž spolupracují specializovaní řemeslníci. Na základě aktuálních výsledků výzkumu však ještě nelze genetiku růstu zcela objasnit. „Náš výzkum však ukazuje velmi slibnou cestu, jak získat hlubší pohled na rostlinu a její regulaci růstu“, říká doktorand Christian Riedelsheimer. Výsledky výzkumu byly publikovány v americkém vědeckém časopise Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS). (AgE)

Web-portál Agronavigátor podléhá licenci Creative Commons (Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla). Články lze šířit pouze s uvedením původní citace a s uvedením zdroje ÚZEI, Agronavigator.cz.