Hamé chce s paštikami a kečupy uspět v Rusku, Češi totiž nakupují méně

Hamé chystá speciální výrobky pro ruský trh. Šéf Hamé Martin Štrupl v rozhovoru pro Hospodářské noviny uvádí, že se zemím jako Rusko nebo Kazachstán musí přizpůsobit. Hamé musí posilovat na jiných trzích, aby vyrovnalo pokles v Česku.

České paštiky, kečupy a hotová jídla by se brzy mohly rozšířit v obchodech v Ázerbajdžánu, Turkmenistánu a Kazachstánu. Právě na tyto země se chce přední česká potravinářská firma Hamé zaměřit. „Kazachstánu se musíme přizpůsobit, a to nejen etiketou,“ říká šéf Hamé Martin Štrupl s tím, že v ruském závodě už testují možnosti výroby speciálních produktů.

Největší potenciál má ale podle Štrupla Rusko. „Když bych to bral čistě z hlediska tržní síly, koupěschopnosti obyvatel a populace,“ vysvětluje.

Do Ruska se podle něj navíc budou překlápět evropské spotřebitelské návyky. „Růsty, které tam reálně plánujeme, jsou v řádu 10, 15 procent ročně.“ Dnes Hamé v Rusku utrží kolem 700 milionů rublů (zhruba 437,7 milionů korun).

Hamé se na zahraniční trhy zaměří i kvůli tomu, že Češi šetří a nakupují méně potravin. „Abychom si vůbec zajistili stejnou úroveň tržeb, nebo jejich mírný nárůst, tak musíme jít do nových produktů, segmentů a trhů,“ vysvětluje Štrupl.

Štrupl nastoupil na pozici generálního ředitele letos v lednu. Plánuje investovat i v Česku. „Tento rok investujeme do rozšíření kapacity a modernějších technologií v kunovickém závodě. Je to dvouletá investice zhruba za 120 milionů korun,“ podotýká.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info