Test pivních limonád: lidem chutnají, ovoce v nich ale chybí

Ovocné pivní nápoje, takzvané radlery, zažívají nebývale rychlý růst sympatií mezi konzumenty. Pivovarníci se z toho radují, ačkoliv k nim teprve hledají svůj vztah. Laici kvalitu neřeší a limonády si jednoduše vychutnávají, ačkoliv v nich ovoce není. Ukázal to test MF DNES, v němž laici fandili mixům víc než experti.

Téměř u všech 20 zkoumaných pivních nápojů porotci z řad laiků přiřadili hodnoceným vzorkům lepší známky než odborníci. Častěji k nim také zaujímali jednoduše pozitivní postoj. "Jsou to úžasné nápoje, které mají budoucnost," uvedla například za laiky Dana Johnová z vysoké hotelové školy.

Experti se naopak v názorech na pivní hit rozdělili. Jedni ho popsali jako originální osvěžující nápoj, druzí jako přeslazený či naopak překyselený a příliš syntetický.

Ať už jejich sympatie má, či ne, spotřeba pivních ovocných specialit roste a podle ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven mají radlery skvělou perspektivu.

"Nealkoholické pivo se dostalo během deseti let zhruba na pět procent spotřeby. Míchané pivní nápoje dosáhnou této hranice na konci příštího roku. Jejich nástup bude tedy daleko rychlejší," odhaduje Jan Veselý.

A které pivní mixy v testu zvítězily? Na prvním místě se umístil Staropramen Cool Grep, na druhém Zlatopramen Radler Citron a třetí příčku obsadil Samson Radler Grapefruit.

Tyto ovocné pivní limonády zvítězily přesto, že obsahují maximálně 2,2 procenta ovocné složky. Ani další speciály však na tom nejsou podle výsledku testu s podílem ovoce lépe. Výjimku tvoří jen mixy od pivovaru Bernard, které obsahují více než třetinu ovocné šťávy.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info