Startuje další ročník soutěže Česká biopotravina roku

Již 11. ročník klání o prestižní titul Česká biopotravina roku začíná. Letošní ročník přináší dvě novinky. Soutěž proběhne v odlišném termínu tak, aby šanci na ocenění získaly i biopotraviny z letošní sezony. Došlo také ke změně organizátora a odborného garanta, kterým se stal PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců. Soutěž se koná pod záštitou ministra zemědělství ing. Petra Bendla.

„Letos chceme do soutěže přilákat další výrobce biopotravin, a zvlášť ty, jež se zaměřují na sezonní potraviny. V minulých letech se ocenění vyhlašovalo zpětně, a to na jaře. Změnou termínu chceme přilákat i výrobce sezónních produktů. Věříme, že příznivější načasování ocení například pěstitelé a zpracovatelé biozeleniny a bioovoce nebo ovčího a kozího biomléka,“ sdělila Kateřina Nesrstová, manažerka PRO-BIO Svazu ekologických zemědělců, organizátora soutěže.

Výrobci biopotravin mají necelé dva měsíce na to, aby své produkty do osmi soutěžních kategorií přihlásili. V tuto chvíli je již možné zasílat přihlášky do soutěže. Jejich příjem skončí 14. září 2012. Odborná porota poté zvolí jak celkového vítěze, tak ocení nejlepší biopotraviny z následujících kategorií: Mlýnské a pekárenské výrobky, Mléko a mléčné výrobky, Maso a výrobky z masa, Nápoje, Výrobky z ovoce a zeleniny, Pochutiny a ostatní potravinářské výrobky, Biovýrobky pro gastronomii a Biovíno. Výrobce, jehož produkt bude vyhodnocen jako nejlepší, získá spolu s oceněním podnětnou exkurzi na BioFach, nejprestižnější veletrh s bioprodukty na světě, jež se koná v Norimberku. 

Organizaci a odbornou záštitu soutěže Česká biopotravina roku 2012 po Mgr. Tomáši Václavíkovi /Green marketing/ přebírá PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců, jež je jedinou organizací sdružující ekologické zemědělce v České republice. „Po dlouholeté spolupráci s agenturou Green marketing jsme se rozhodli změnit koncept soutěže a zajistit si organizaci sami. Fakt, že soutěž organizuje PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců, však neznamená, že zemědělci nebo výrobci, kteří nejsou jeho členy, by se nemohli přihlásit,“ ujišťuje Kateřina Nesrstová a dodává, že porota bude složena z nestranných odborníků. Vyhlášení výsledků soutěže se uskuteční v rámci slavnostního večera mezinárodní konference ekologického zemědělství Bioakademie 2012, dne 21. září 2012 na zámku v Lednici na Moravě.

Vyhlašovatelem soutěže Česká biopotravina roku je PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců. Soutěž má za cíl podpořit vynikající kvalitu v celém dodavatelském řetězci oboru biopotravin, napomoci zvýšit povědomí o kvalitách a výhodách biopotravin a představit ty nejlepší biopotraviny českého původu.

Partnery soutěže Česká biopotravina roku 2012 jsou veletrhy BioFach a Vivaness, odborné časopisy Retail Info Plus, Zboží a prodej, internetový magazín Nazeleno.cz a informační portály  Bio-info.cz a Biospotrebitel.cz.

Za PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců Sylva Horáková

Poznámky:

Podrobnosti o soutěži, pravidla, přihlášku i informace o předchozích ročnících soutěže naleznete na internetových stránkách www.biopotravinaroku.cz. Přehled vítězů jednotlivých kategorií je dostupný na: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_biopotravina_roku

Biopotravinou roku 2011 je plnotučný ovčí sýr Arnika, lisovaný z nízkozahřívané sýřeniny s dobou zrání od 2 do 6 měsíců. Vyrábí jej v Salaši Ryžovna nedaleko Božího Daru Horský statek Abertamy, s. r. o. , specializující se na výrobu přírodních farmářských sýrů z kravského, ovčího a kozího mléka v BIO kvalitě. (kontakt: Petr Zacharda, Horský statek Abertamy, s . r. o., tel.: 353 892 277, e-mail: farmazvirat@cbox.cz)

Přihlášky do soutěže Česká biopotravina roku přijímá centrála PRO-BIO Svazu ekologických zemědělců na adrese: pro-bio@pro-bio.cz nebo PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců, Nemocniční 53, 787 01 Šumperk.

PRO-BIO  Svaz ekologických zemědělců v současné době sdružuje 615 ekologických zemědělců, 68 bioprodejen  a 220 členů PRO-BIO Ligy, sekce pro spotřebitele. Centrála svazu je v Šumperku. Další informace poskytne Kateřina Nesrstová, manažerka PRO-BIO Svazu ekologických zemědělců (tel.: 583 216 609, 725 571 027, pro-bio@pro-bio.cz).

O partnerech soutěže:

BioFach - Světový veletrh biovýrobků na výstavišti v Norimberku každoročně představuje ucelenou nabídkou ekologického zemědělství od biopotravin (suroviny, ovoce, zelenina, lahůdky, pečivo, maso, mléčné výrobky, atd.) přes bionápoje (limonády, pivo, víno) až po přírodní zboží (hračky, dárky, doplňky do domácnosti). Veletrh BioFach doprovází ve stejném termínu i Mezinárodní veletrh přírodní kosmetiky Vivaness. (kontakt: Ing. Naďa Lichte, PROveletrhy, s.r.o., Přemyslovská 25, 130 00 Praha 3, tel.: 220 511 974, 775 663 548  e-mail: info@proveletrhy.czwww.proveletrhy.cz , www.biofach.de)

Bio-info.cz - internetový informační portál, jehož posláním je pomáhat trvale udržitelnému růstu produkce, výroby  a spotřeby biopotravin a dalších etických a trvale udržitelných produktů (kontakt: Mgr. Tomáš Václavík,  Green marketing, Vinohradská 261, 664 34 Moravské Knínice, tel:541 263 456, tom@greenmarketing.czwww.bio-info.cz)      

Biospotřebitel - sdružení spotřebitelů biopotravin a přátel ekologického zemědělství (kontakt: Jan Valeška, PRO-BIO LIGA, SEV Toulcův dvůr, Kubatova 1/32, 102 00 Praha 10, tel.: 272 660 501, 774 683 833, e-mail: info@biospotrebitel.czwww.biospotrebitel.cz )

Portál Nazeleno.cz - spotřebitelské médium z oblasti moderního způsobu života, zdravého životního stylu a úspor energií (kontakt: Julie Kalodová, xBizon, s.r.o., Šumavská 15, 602 00 Brno,  tel.: 607 958 624,  e mail: julie.kalodova@nazeleno.czwww.nazeleno.cz)

Magazín o maloobchodu RetailInfo nabízí aktuální novinky ze světa retailu, konferencí, spotřebitelské průzkumy, názory expertního panelu. (kontakt:  Retail Info, s.r.o., Milíčova 1/413 130 00 Praha 3, tel: 222 212 192,  e-mail: info@retailinfo.cz www.retailinfo.cz)

Časopis Zboží a prodej - Odborný měsíčník pro podporu distribuce a marketingu rychloobrátkového a spotřebního zboží mapuje český a mezinárodní retail, analyzuje situaci na maloobchodním trhu, informuje o novinkách zaváděných do prodeje, analyzuje chování českých spotřebitelů. (kontakt: Petr Hříbal, ATOZ Marketing Services, spol. s r. o., Holečkova 29, 150 95 Praha 5 - Smíchov, tel.: 246 007 214, e-mail: petr.hribal@atoz.czwww.zboziaprodej.cz)

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info