Čerstvé, nebo rozpékané? Preference Čechů se kvůli nové vyhlášce nezměnily
04.09.2012 | ČT 24
Už více než měsíc se mohou Češi v obchodech díky nové vyhlášce rozhodnout, jestli zvolí čerstvé, nebo rozpékané pečivo. Zatím ale tuto možnost moc nevyužívají. Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu (SOCR) Zdeňka Juračky se prodej čerstvého pečiva za dosavadní dobu platnosti nových pravidel nezvýšil. Poměr prodeje obou druhů pečiva tak zůstal zachován, jak ukázal průzkum SOCR mezi jednotlivými obchodníky.
"Já jsem předpokládal, že to masírování v médiích zákazníky přitáhne k čerstvému pečivu, nestalo se tak. Prodává se obojího zhruba stejně," uvedl Juračka. Český zákazník se podle viceprezidenta SOCR Martina Ditmara mnohem víc zajímá o cenu než o složení a původ výrobku, a to platí i pro pečivo.
V supermarketech Billa se prodej pečiva v souvislosti s novou vyhláškou nijak zásadně nezměnil. "Podíl dopékaného a rozmraženého pečiva se pohybuje okolo 35 procent," uvedla mediální zástupkyně společnosti Gabriela Bechynská. Také v obchodech Globus a Lidl preference zákazníků mezi čerstvým a rozpékaným pečivem v srpnu zůstaly stejné. Podíly rozpékaného pečiva obchodníci ale neuvedli.
V západní Evropě je až polovina pečiva v obchodech dopékaná
Pekařské výrobky, které jsou v obchodech dopékány ze zmrazených polotovarů nebo prodávány po předchozím rozpečení hotového výrobku, musí být od 1. srpna v obchodech označeny. Tuto povinnost dala obchodníkům nová vyhláška ministerstva zemědělství.
V současnosti tvoří rozpékané pečivo asi třetinu celkové nabídky obchodů. V západní Evropě přitom prodeje rozpékaného pečiva představují až polovinu trhu s pekařskými výrobky.
Další články v kategorii
- Prodejci vánočních kaprů mají nejvyšší čas nahlásit prodejní místa SVS (08.12.2025)
- Kampaň za ukončení prodeje živých kaprů do igelitek pokračuje novou peticí (08.12.2025)
- MŽP chce omezit přiznávání náhrady za škody vlkem (08.12.2025)
- Řízek jedině z masa. Rostlinné alternativy čekají změny (08.12.2025)
- Česko přidává povinnosti nad rámec EU, podnikatelé žádají změnu (08.12.2025)
- Obchodníci: Letošní vánoční sezona by mohla být úspěšnější než loni (08.12.2025)
- Agrárně-potravinářské komory: Tatranská deklarace o budoucím vývoji Společné zemědělské politiky Evropské unie (08.12.2025)
- Optimální intenzita probírek podporuje odolnost smrkových monokultur, uvádí nová studie (08.12.2025)
- Pivovar Krakonoš mírně zvedl výstav na 95.077 hl, zisk mu klesl na 25 mil. Kč (08.12.2025)
- Aperol míří do Ameriky. Italský výrobce chce dobýt trh milovníků piva (08.12.2025)

Tweet



