AFP: Pro Bordeaux je hlavním sektorem turistika za vínem
06.09.2012 | ceskenoviny.cz
Turistika za vínem je největším ekonomickým sektorem pro město Bordeaux a jeho okolí, které navštíví ročně téměř tři miliony turistů. Ti dělí svůj pobyt mezi vinice, Bordeaux a akvitánské pobřeží, píše agentura AFP.
Bordeaux, jehož památková zóna je na seznamu světového dědictví UNESCO, s netrpělivostí čeká, až se v roce 2015 otevře jeho kulturní a turistické centrum, v němž bude hlavní roli hrát víno. Jde o rozsáhlý projekt za 63 miliony eur (1,57 miliardy Kč), který má navštívit přes 400.000 lidí ročně. Bordeaux tak chce oficiálně získat postavení "první enologické destinace v Evropě".
Avšak dávno předtím než se tento projekt uskuteční, využívá město svého jedinečného postavení. Turistický úřad reaguje od roku 2004 na rostoucí poptávku aktivit týkajících se jeho prestižních vinic.
"Bordeaux nebylo historicky příliš turistice za vínem otevřeno. Měli jsme zpoždění za jinými regiony a mnoha dalšími zeměmi," přiznává předseda Úřadu pro turistiku v Bordeaux Stéphane Delaux.
Od roku 2005, kdy byl turistům zpřístupněn jen jediný okruh vinicemi, počet návštěvníků vzrostl o 143 procenta. Dnes je turistům nabízeno 52 různých okruhů vinicemi. Některé jsou určeny pro movité zákazníky, pro něž tu je nabídka nocování na zámku a luxusní restaurace.
Přední vinice zajišťují průvodce v několika jazycích a nabízejí prohlídky svých vinných skladů, aby posílily image své etikety. Skromnější vinaři prodávají své víno přímo. Mnozí nabízejí rovněž noclehy s rodinnými večeřemi a samozřejmě degustace.
Jiní sázejí na vzdělávací aspekt s kurzy degustace nebo sklízení bordeauských hroznů. Nezapomínají na rodiny s dětmi a nabízejí interaktivní hry nebo výlety za místní flórou.
"Turistika za vínem neznamená jen degustaci a prodej lahví vína. Jde o to, aby turisté měli možnost seznámit se s pěstováním vinné révy, s historií vína a jeho spotřeby," zdůrazňuje Delaux.
Nejžádanějšími okruhy jsou ty, které vedou prestižními vinicemi Médocu, s jeho značkami Pauillac, Margaux, Saint-Julien a Saint-Emilion.
V Bordeaux jsou však k vidění i jiné zajímavosti, především to je jeho značné architektonické bohatství, zvláště v Blaye s jeho citadelou Vauban zanesenou na seznamu UNESCO, uvádí Sophie Gaillardová, která má při Úřadu pro turistiku v Bordeaux na starosti vše, co souvisí s vínem.
Cizinci, kteří podle Úřadu pro turistiku tvoří 30 procent ze tří milionů turistů ročně, mají největší zájem o denní výlety autobusem.
Aby bylo možno uspokojit poptávku těch, kdo si přejí sami naplánovat své výlety, byla vytvořena aplikace pro chytrý telefon Bordeaux wine trip, pomocí níž lze najít aktivity a osoby, které je zajišťují.
"Turistika je dnes pro Akvitánii a Bordeaux hlavním ekonomickým sektorem," uvádí Delaux. "Tuto poptávku vytváří kombinace Bordeaux jako lokality zanesené na seznam světového dědictví UNESCO a zároveň jako města vína. Je tu značný potenciál, který lze ještě využít," dodává.
Cílem je rozvíjet nabídku pro klientelu s vyšší kupní silou. V okolí Bordeaux i ve vinicích již vznikly četné hotely a restaurace, z nichž 13 má michelinskou hvězdičku.
Autor: ČTK
Další články v kategorii
- Prodejci vánočních kaprů mají nejvyšší čas nahlásit prodejní místa SVS (08.12.2025)
- Kampaň za ukončení prodeje živých kaprů do igelitek pokračuje novou peticí (08.12.2025)
- MŽP chce omezit přiznávání náhrady za škody vlkem (08.12.2025)
- Řízek jedině z masa. Rostlinné alternativy čekají změny (08.12.2025)
- Česko přidává povinnosti nad rámec EU, podnikatelé žádají změnu (08.12.2025)
- Obchodníci: Letošní vánoční sezona by mohla být úspěšnější než loni (08.12.2025)
- Agrárně-potravinářské komory: Tatranská deklarace o budoucím vývoji Společné zemědělské politiky Evropské unie (08.12.2025)
- Optimální intenzita probírek podporuje odolnost smrkových monokultur, uvádí nová studie (08.12.2025)
- Pivovar Krakonoš mírně zvedl výstav na 95.077 hl, zisk mu klesl na 25 mil. Kč (08.12.2025)
- Aperol míří do Ameriky. Italský výrobce chce dobýt trh milovníků piva (08.12.2025)

Tweet



