Nátěrka nebo máslová pomazánka, nová jména pro pomazánkové máslo

Jednoduchá, nenásilná a obecná by měla být změna názvu pomazánkového másla, které se musí přejmenovat, protože podle předpisů Evropské unie neobsahuje dostatečné množství mléčného tuku. Na co nejjednodušší změně se shodují reklamní kreativci i výrobci, které oslovila ČTK. Navrhují například název máslová pomazánka nebo nátěrka.

"Budeme se snažit, aby podoba byla co nejvíce shodná. To je velmi důležité i pro spotřebitele, kteří jsou na Jihočeské pomazánkové máslo zvyklí v té podobě, v jaké je dnes. Co se týče změny názvu výrobku, už jsme o nich samozřejmě přemýšleli, ale zatím podrobnosti nemůžu sdělit," řekla ČTK mluvčí společnosti Madeta Marta Faktorová.

Dodala, že změnu názvu bude řešit sama firma bez potřeby najímat reklamní agenturu. "Tendr vyhlašovat určitě nebudeme, tuto situaci vynucenou rozhodnutím evropského soudního dvora bude řešit naše marketingové oddělení," uvedla Faktorová.

Tendr v souvislosti se změnou názvu neplánuje vyhlásit ani společnost Choceňská mlékárna, která vyrábí Choceňské pomazánkové máslo. Pravděpodobná podle ní není ani změna grafiky. "Změna tradičního názvu nebude pro nikoho jednoduchá, a tak ji nebudeme ještě víc komplikovat změnou grafické podoby, ta by v tomto okamžiku opravdu nebyla na místě," řekl ČTK manažer nákupu Choceňské mlékárny Petr Pirochta.

Podle něj na další osud pomazánkového másla bude mít vliv státní opatření. "Pokud dojde k implementaci nařízení EU do české legislativy, pak záleží na zákonodárci, jak ji provede," uvedl Pirochta. Lepší by podle něj byla varianta, kdy bude nutné zvolit jen jiný název při ponechání receptury a klíčových parametrů výrobku. "Ve druhém případě nebude recepturu, parametry ani název řešit nic, a pomazánkové máslo se rozpustí v záplavě pomazánek různých kvalit, jak se to v nedávné historii stalo podle stejného scénáře na Slovensku," podotkl Pirochta.

Nově vytvořený název by podle reklamního textaře a kreativce Petra Voborského v ideálním případě stejně jako doposud měl pojmenovat celou kategorii výrobků. "Podle mě správnou cestou je vytvářet pojmenování s ambicí, že mohu pojmenovat celou kategorii. Tak jako lux, xerox, jeep nebo nedávno jiný úspěšně vyřešený eurooříšek tuzemák," řekl ČTK Voborský.

Jednoduše by nový název vyřešil kreativní ředitel agentury Ogilvy & Mather Tomáš Belko. "Jen bych to pootočil a z pomazánkového másla udělal máslovou pomazánku," řekl ČTK. Desítky názvů pro pomazánkové máslo navrhli uživatelé Facebooku, kteří komentovali příspěvek na stránce známého kulinářského blogu Cuketka.cz. Diskuse se zúčastnil také kreativec a sloupkař webu Médiář.cz Marek Prchal, který navrhl slovo nátěrka. "Pomazánka je zavádějící, protože ty jsou většinou jiné konzistence," řekl ČTK Prchal.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info