Obchodní řetězce otevřou příští rok desítky nových prodejen

Velké obchodní řetězce v Česku chystají v příštím roce otevření dalších prodejen. I přes horší ekonomickou situaci plánují nabírat nové zaměstnance. Vyplývá to z ankety mezi obchodníky.

Řetězec se sportovním vybavením Intersport příští rok otevře dva až čtyři nové obchody a investuje do nich desítky milionů korun. „Díky novým prodejnám budeme nabírat nové zaměstnance," řekl ředitel společnosti Vít Podešva.

Expanzi chystá v ČR v příštím roce také Electro World, plánuje otevřít několik nových prodejen, především ve městech nad 60.000 obyvatel. Nyní společnost provozuje v Česku 20 obchodů. Řetězec také vyhodnocuje fungování své franšízové prodejny ve Žďáru nad Sázavou, která byla otevřena v listopadu 2010.

Velkoobchod Makro zvažujeme otevření obchodů menšího formátu ve vnitřní Praze. „Vedle toho plánujeme vybudovat při našich pobočkách v Brně a pražském Černém Mostě nová distribuční centra, která umožní navýšit kapacitu naší dovážkové služby," řekla mluvčí společnosti Romana Nýdrle. Firma do nich investuje 60 milionů korun.

Deset prodejen chce otevřít v roce 2013 Billa. „Lidé šetří a jsou ochotní málo utrácet, takže ekonomická situace má na expanzi vliv určitě. Také je tu ale vysoká obsazenost trhu a její vliv je podle nás podstatně určující," uvedla mluvčí supermarketů Gabriela Bechynská.

Kaufland plánuje otevření nových prodejen po celém území ČR. „Expanze v příštím roce bude samozřejmě znamenat, že vytvoříme nová pracovní místa," dodal mluvčí řetězce Michael Šperl. Diskont Lidl nyní staví novou prodejnu v Litoměřicích, kterou plánuje otevřít začátkem roku 2013.

Pracovní příležitosti

Nabírat nové pracovníky do nově otevřených prodejen chce i Tesco, podrobnosti ale řetězec neuvedl. Společnost se chce také zaměřit na rozvoj svého internetového obchodu Potraviny On-line, který v současné době funguje na území Prahy a okolí, Mladoboleslavska a Kladenska. „V budoucnu plánujeme jeho rozšíření i do dalších regionů," dodal mluvčí Teska Jan W. Dvořák. Letos společnost otevřela 17 nových obchodů, což představovalo 30.145 metrů čtverečních nové prodejní plochy. Počet obchodů Žabka se zvýšil o 38.

Nábytkářský řetězec Ikea plánuje v ČR otevřít v dalších letech tři obchodní domy. Celkem do nich investuje asi čtyři miliardy korun. Vyrůst by měly v Praze, Plzni a Hradci Králové. „Naším cílem je do tří, čtyř let otevřít nový obchodní dům v Praze. Dále se díváme na Plzeň a Hradec Králové v horizontu šesti let," potvrdil nedávno generální ředitel společnosti Marek Feltl.

Podle poradenské společnosti Cushman & Wakefield (C&W) se v Česku letos dokončí 104.000 metrů čtverečních obchodních ploch v nákupních centrech. V příštím roce odhaduje C&W objem dokončených nákupních center na 150.000 čtvereč­ních metrů.

Tuzemský maloobchodní trh je podle analýzy mezinárodní poradenské společnosti DTZ ze zemí střední Evropy nejrozvinutější. Na 1000 obyvatel ČR připadá 284 metrů čtverečních obchodní plochy, což je nejvíc ve středoevropském maloobchodu.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info