Prodávat jídlo z regionu je výhra, shodují se bratři ze Zlína
11.03.2013 | Agris
Voňavé klobásky, křupavé chleby i domácí vína. To všechno lze najít v sortimentu obchodu s regionálními potravinami v centru Zlína. Sourozenci Dušan a Petr Lečbychovi si otevřením prodejny s poctivými domácími produkty uskutečnili svůj sen.
Bratři ze Zlína roky pracovali jako zaměstnanci. Snili však o tom, že si jednou založí krámek s kvalitními potravinami od místních výrobců a osamostatní se.
Jednoho dne se to rozhodli risknout, a po dva roky trvajících přípravách si loni otevřeli prodejnu v centru Zlína. V únoru oslavili půlrok úspěšné existence.
"Věděli jsme, že se takovým prodejnám v jiných městech daří, přesto jsme raději počítali s horší variantou. Velký zájem lidí nás překvapil. Už proto, že nemáme žádnou reklamu ani marketing," shrnul starší z bratrů Dušan Lečbych.
Práce mají oba nad hlavu, ale nejsou ve stresu. Říkají, že starosti kolem obchodu jsou pro ně potěšením. "Je to pro nás výhra," shodují se.
Ve svém obchůdku s názvem Dary kraje nabízejí farmářské výrobky. Od uzenin, kterých mají více než 80 druhů, přes sedmdesát druhů pečiva až po mléčné výrobky a alkoholické nápoje, například domácí vína a piva z místních malých pivovarů.
Chtějí vyrábět domácí těstovinyZakládají si na tom, že více než devadesát procent sortimentu pochází ze Zlínského kraje. "Chceme naučit lidi, aby si kupovali potraviny vypěstované či vyrobené v místě, kde žijí. Inspirovali jsme se ve Francii," vysvětlil Petr Lečbych.
Bratři Lečbychovi názorně ukazují, že v podnikání se dokážou uchytit i "zelenáči". Na úpravy obchodu a další nutné investice si půjčili 750 tisíc korun, vlastní kapitál neměli. Přesto to zvládají. Denně jejich obchod navštíví až 250 lidí, mají i řadu štamgastů. Měsíční tržby se pohybují v rozmezí 400 až 600 tisíc korun. Marže mají kolem 30 procent.
Nyní plánují, že za pár týdnů rozjedou v podzemních prostorách i vlastní výrobu. "Začneme přesnídávkami pro děti a domácími těstovinami, zkusíme péct bábovky," nastínil Dušan Lečbych. Ještě později by rádi obchod zútulnili a obložili interiér dřevem, aby evokoval venkov.
Další články v kategorii
- Ministerstvo životního prostředí vydalo poslední Věstník v roce 2025 (22.12.2025)
- Zvěřina ze střediska na Mostecku táhne, zájem je o divočáka na guláš (22.12.2025)
- Peněženku moc nešetří, čas ale ano. Češi cukroví čím dál víc kupují (22.12.2025)
- Předvánoční víkend někteří věnují uzení masa (22.12.2025)
- Uhlíkově negativní zemědělství: Jak ho můžeme dosáhnout v českých podmínkách? (22.12.2025)
- Rybáři rozvážejí ze sádek v Chropyni desítky tun kaprů pro vánoční trh (22.12.2025)
- Na Vánoce přijde sníh a mráz (22.12.2025)
- Umělé vánoční stromky zůstaly v menšině. Většina je od soukromých pěstitelů (22.12.2025)
- Mléčné výrobky snižují riziko demence. Vědci sestavili seznam vhodných produktů (22.12.2025)
- Pivovar Strakonice loni prodal přes 49.000 hektolitrů piva, meziročně více (22.12.2025)

Tweet



