Rýžové chlebíčky Racio míří z Břeclavi na pulty ruských maloobchodů
17.04.2013 | iHNed.cz
Břeclavská firma Racio vstupuje na ruský trh a podle vyjádření firmy už některé její výrobky jsou v Rusku k dostání. "V budoucnu plánujeme navýšení kontraktů," říká jednatel firmy, která se orientuje na cereální výrobky Oldřich Darmovzal.
Výrobce rýžových chlebíčků a dalších cereálních produktů Racio vstupuje na ruský trh. Společnost z Břeclavi nedávno podepsala kontrakt na dodávku svých výrobků s největším ruským maloobchodním řetězcem X5 Retail Group.
Ten je zároveň třetím největším maloobchodníkem středoevropského a východoevropského regionu. Spolupráci má domluvenou také s menšími maloobchodními řetězci Solnechny Krug, Bachetle či TVK.
Spolupráce s Ruskem již začala. Začátkem měsíce jsme dodali první zásilky chlebíčků a kukuřičných Cornies. To hlavní na celém kontraktu pro nás je, že tam dodáváme přímo pod vlastní značkou Racio, což zvýší náš význam i pro ostatní trhy," řekl HN jednatel společnosti Racio Oldřich Darmovzal. "Rusko je pro nás obrovskou příležitostí k růstu," dodal.
Celkový objem dosavadních kontraktů Racia v Rusku zatím představuje jen jednotky procent celkového obratu firmy, ale do budoucna výrobce očekává navýšení kontraktů.
Rusko je v současnosti nejrychleji rostoucím maloobchodním trhem střední a východní Evropy a ruské řetězce rychle expandují. Podle údajů společnosti Planet Retail tam loni vzrostly některým obchodníkům tržby až o 40 procent.
Export Racia roste
Jednička na českém trhu v segmentu tzv. pufovaných cereálních výrobků loni zvýšila svůj obrat o dvacet procent na 351 milionů korun. Významně k tomu přispěl právě export, který se podílel na výsledcích společnosti 53 procenty.
V letošním roce by společnost chtěla navýšit příjmy z exportu na dvě třetiny obratu. "Zájem o zdravou výživu je celosvětový a ani stále přetrvávající krize na tom nic nemění," tvrdí Darmovzal.
Největší odbytiště Racia jsou v tuto chvíli země Evropské unie (v čele s Německem, Francií a Švédskem), Spojené státy a Izrael.
Firma je úspěšná také ve Velké Británii, kde aktuálně drží kolem pěti procent trhu zmíněných cereálních produktů. Tady se jí povedlo uzavřít kontrakty s důležitými řetězci Asda (britská pobočka amerického gigantu Walmart) a Morrison.
Český výrobce dodává do zmíněných zemí zejména zboží pod privátními značkami řetězců, s nimiž spolupracuje. V tuto chvíli tak prodává zhruba 350 produktů.
Jaké jsou další plány Racia na ruském trhu a kteří čeští výrobci cereálií tam už uspěli, se dozvíte ve středečních Hospodářských novinách.
Další články v kategorii
- Pivovar Strakonice prodal meziročně více piva, letos investoval i do automatizace chlazení (25.12.2025)
- ČSÚ: Živý kapr letos stojí 126,23 koruny za kilogram, mírně víc než loni (24.12.2025)
- Udělejme z krmení zvěře vánoční zvyk, který opravdu pomůže (23.12.2025)
- Vláda souhlasí se záměrem obnovit daňové zvýhodnění vína, zákon připraví vlastní (23.12.2025)
- Čína zavádí vysoká cla na mléčné výrobky z EU, podle Bruselu neoprávněně (23.12.2025)
- Proč jedle neopadá a smrk je historicky králem českých Vánoc? (23.12.2025)
- Mýty italské kuchyně. Historik bourá legendy o ikonických pokrmech, čelí výhrůžkám (23.12.2025)
- Pavel Vacek: Kapr je jednička, sváteční polévky střídáme (23.12.2025)
- Potravinářská inspekce zjistila v tržní síti masné konzervy z dovozu falšované sníženým obsahem masa a s nedeklarovaným alergenem (23.12.2025)
- Babiš vloží Agrofert do fondu RSVP Trust (23.12.2025)

Tweet



