Řetězce přestaly nabízet maso napíchané vodou

Maso napíchané vodou a éčky, nazývané také jako "křehčené maso", už se v nabídkách řetězců neobjevuje. Po negativních ohlasech odborníků přestali zákazníci výrobek kupovat. Zákazníci supermarketů si ještě nedávno mysleli, že v řetězcích kupují maso, a obsah ve vaničce zatavené fólií se také jako klasické maso tvářil.

Zákazníci supermarketů si ještě nedávno mysleli, že v řetězcích kupují maso, a obsah ve vaničce zatavené fólií se také jako klasické maso tvářil. Jenomže označení "masný výrobek" a popis složení říkal něco jiného. Obsah masa byl 80 nebo 90 procent, zbytek tvořila voda, sůl, éčka, zahušťovadla, pšeničná vláknina a další látky, které byste v mase nikdy nehledali. Cílem řetězců bylo uspokojit zákazníky, kteří slyší na co nejnižší cenu.

"Krásný, musím říct, že v mase už je i vodné a stočné za tu cenu," komentoval v březnu se sarkasmem tyto praktiky šéfkuchař Pražského kulinářského institutu Zdeněk Marcín v pořadu Peklo na talíři. Negativní zprávy odborníků a médií se začaly nabalovat jako sněhová koule, která nakonec donutila řetězce ke stažení "křehčeného masa" z nabídek. O výrobek totiž přestal být zájem. Zákazník to navíc vnímal jako podraz.

Výrobek se může vrátit, připouští Albert

"Rozhodli jsme se, že 100% maso budeme nabízet v maximálně možné šíři a maso 'křehčené' s vyšším obsahem vody jsme z nabídky prodejen Albert stáhli," řekla iDNES.cz Judita Urbánková, mluvčí společnosti Ahold, která provozuje supermarkety a hypermarkety Albert.

Řetězec to vysvětluje prudkým propadem poptávky po negativních ohlasech některých odborníků. "Důvěra spotřebitelů v tyto masné výrobky s obsahem vody zhruba od druhého čtvrtletí letošního roku postupně klesala. Křehčeného masa se v daném čtvrtletí prodalo téměř o dvě třetiny méně než ve čtvrtletí předcházejícím," dodala. Ahold nicméně připouští, že křehčené maso do nabídky může vrátit, pokud o něj opět bude zájem.

Výrobek přestaly prodávat i další řetězce. "Mohu potvrdit, že křehčené maso v naší nabídce nemáme. Na základě zpětné vazby zákazníků jsme je na jaře letošního roku přestali prodávat," sdělil Jiří Mareček, mluvčí Tesco. Podobně se zachoval Kaufland, který tvrdí, že 'křehčené maso' nabízel spíše okrajově. "Zákazníci preferují masné produkty, které nemají tuto úpravu," řekl mluvčí Kauflandu Michael Šperl.

Ne všechny řetězce však šly cestou levnějších masných výrobků napíchaných vodou. "Společnost Lidl ve svém sortimentu nenabízela a aktuálně ani nenabízí takzvané křehčené maso," uvedla mluvčí Lidlu Jitka Vrbová.

 

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info