Chceme Coca-Colu vyrobenou v Mexiku, volají Američané. Rozdíl je v cukru

Americká Coca-Cola ovládla takřka celý svět a existuje jen málo míst, kde by nebyla k sehnání. Nápoj, který se vyrábí v USA, má však doma namále. Mnozí Američané mají za to, že mnohem lepší Coca-Colu vyrábějí v Mexiku. A jsou ochotni za ni zaplatit jednou tolik. Za vším totiž vězí jiný cukr.

Je to tajemství, které hispánští přistěhovalci ve Spojených státech znají už dlouho. A pomalu na ně přichází čím dál víc Američanů. Coca-Cola, která se vyrábí v Mexiku, je údajně mnohem lepší, než ta "pravá" americká z Atlanty.

Mexická Coca-Cola ve skleněné láhvi s klasickou červenou etiketou, ovšem ve španělštině a s nápisem Made in México, se v USA začala prodávat zhruba před deseti lety. Nikoli proto, že by severoamerická výrobna nestíhala.

Středoamerickou "kolu" si vyžádal zvyšující se počet konzumentů mexického původu, kteří se usídlili na jihovýchodě USA. A postupně jí přišli na chuť i "gringové" ze severu. Coca-Cola vyrobená na druhé straně hranice získává příznivce od New Yorku po Los Angeles, a to dokonce takové, kteří jsou ochotni za ni zaplatit jednou tolik, či si pro ni zajet do sousedního města.

Cukr nad zlato

Čím to však je, že někteří milovníci tohoto kofeinového nápoje takhle blázní a dokonce zakládají fanouškovské skupiny na internetu, kde sdílejí adresy obchodů a restaurací, kde lze sehnat v Mexiku vyrobenou Coca-Colu? Vždyť by přece měla chutnat všude stejně, jak ostatně tvrdí slavná společnost se sídlem v Atlantě.

Jenže podle některých ta mexická prostě chutná jinak: přirozeněji a plněji. Vysvětlení se podle stanice BBC může nacházet ve způsobu slazení koly. Ta, která se vyrábí v USA, je od poloviny 80. let slazena sirupem z kukuřice, kdežto mexické kole dodává sladkou chuť cukrová třtina.

A přesto, že se společnost dušuje, že nelze poznat rozdíl, mnozí konzumenti jsou skálopevně přesvědčeni o opaku a nevěří slovům mluvčího Coca-Coly Kerrymu Tresslerovi, když říká, že: "si všude na světě můžete vychutnat tu samou osvěžující chuť, neboť Coca-Cola používá v celém světě ten samý recept". Tressler však zároveň dodal, že ve všech zemích se k výrobě nápoje používají ingredience místního původu.

Vzpomínky na dětství

Dalším důvodem, proč Američané prahnou po svém nápoji vyrobeném u souseda, mohou být nostalgické vzpomínky na dětství. Zatímco v USA lze Coca-Colu sehnat už jen v plastu nebo plechovce, mexická limonáda se dováží v klasické skleněné lahvi. A nejde jen o nostalgii, někteří lidé se domnívají, a na takové lze narazit i v Česku, že Coca-Cola ze skla nemá "divnou plastovou pachuť".

Ať už je to kvůli chuti nebo vzpomínkám na zaoblenou kokakolovou lahev, jedno je jisté: ta mexická je v USA stále populárnější. Ukazují to obchodní čísla společnosti Acra, která začala nápoj do Spojených států dovážet před osmi lety. Tehdy tak učinila v rámci projektu se jménem Nostalgia. Zjistilo se totiž, že mnozí mexičtí imigranti si kolu paradoxně nechávají v menším množství posílat z domova. Jen loni se prodej Coca-Coly z Mexika zvýšil o sedmnáct procent, uvedla BBC.

 

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info