Ostřílení investoři objevili miliardový trh rozvozu jídel
06.09.2013 | E15 on line
Svíčková fofrující ještě za tepla s kurýrem z oblíbené restaurace až na domácí či kancelářský stůl. A to jen chvilku po objednání přes počítač nebo chytrý telefon. Přede dvěma lety ještě takřka neznámá služba. Nyní však byznys, který zažívá boom. Kromě zahraničí už i v Česku. Potenciál domácího trhu odhadují hráči na jednotky miliard korun.
Nejvíce dosud službu zviditelnil zakladatel populárního Slevomatu.cz a internetový byznysmen Tomáš Čupr s projektem Damejidlo.cz. Jen letos cílí na tržby kolem 100 až 150 milionů korun. Brzy chce expandovat na Slovensko. Dalším známým hráčem v oboru je Robert Faltýnek, majitel taxislužby Modrý anděl. V srpnu se na český trh vrhla také Foodpanda, společnost rozvážející jídlo v 28 zemích.
„Zkušenosti ze Slevomatu říkají, že lokální trh více vyhovuje místním hráčům a ti globální nemají mnoho výhod,“ řekl deníku E15 Čupr. Odhaduje, že na tuzemském trhu se mohou slušně uživit dvě větší firmy.
„Dle našeho názoru je důvodem, proč tento trh v současnosti takovým tempem roste, fakt, že rozvozové služby v tomto standardu u nás lokálně prostě neexistovaly a rozvozové služby zde měly neakceptovatelně dlouhé doručovací doby, což rovněž poškozovalo důvěru u zákazníků nebo neumožňovalo, aby trh vůbec mohl vzniknout,“ uvedl zakladatel dalšího hráče na trhu Jidloted.cz Marc Westermann.
Tomáš Čupr s projektem Damejidlo.cz i jeho konkurent Westermann se serverem Jidloted.cz vsadili na vlastní kurýry. Získávají si tím přístup k restauracím, které svůj rozvoz nemají. „Jejich funkcí je vařit, ne se starat o logistiku,“ poznamenal Čupr. Výhodu to podle něj má v tom, že si může pohlídat kvalitu a v neposlední řadě se nemusí dělit o zisk s dalším subjektem.
Proti tomu Foodpanda.cz se zatím spoléhá jen na rozvoz, který si zajišťují samotné restaurace. Uvedla se však razantním prohlášením, že chce být jedničkou českého trhu.
Aby se to zahraničnímu vyzývateli povedlo, bude muset trumfnout zatím jednoznačného lídra, kterým je Čuprův projekt s více než pět stovkami restaurací po celé zemi.
Současně platí, že trh rozvozu jídla je stále ještě na začátku a mohou ještě nastat lecjaká překvapení z hlediska rozložení sil a nových hráčů. „Již probíhají intenzivní jednání s novým velkým investorem,“ sdělil k budoucnosti svého rozvozu jídla šéf Modrého anděla Faltýnek.
Další články v kategorii
- Ceny potravin v roce 2026: Levné máslo a brambory, zdraží káva či kakao (26.12.2025)
- Pivovar Strakonice prodal meziročně více piva, letos investoval i do automatizace chlazení (25.12.2025)
- ČSÚ: Živý kapr letos stojí 126,23 koruny za kilogram, mírně víc než loni (24.12.2025)
- Udělejme z krmení zvěře vánoční zvyk, který opravdu pomůže (23.12.2025)
- Vláda souhlasí se záměrem obnovit daňové zvýhodnění vína, zákon připraví vlastní (23.12.2025)
- Čína zavádí vysoká cla na mléčné výrobky z EU, podle Bruselu neoprávněně (23.12.2025)
- Proč jedle neopadá a smrk je historicky králem českých Vánoc? (23.12.2025)
- Mýty italské kuchyně. Historik bourá legendy o ikonických pokrmech, čelí výhrůžkám (23.12.2025)
- Pavel Vacek: Kapr je jednička, sváteční polévky střídáme (23.12.2025)
- Potravinářská inspekce zjistila v tržní síti masné konzervy z dovozu falšované sníženým obsahem masa a s nedeklarovaným alergenem (23.12.2025)

Tweet



