OCHUCENÉ MLÉKO MÁ PŘED SEBOU JEŠTĚ DLOUHOU CESTU

Ačkoli je spotřeba ochuceného mléka podle společnosti Tetra Pak z globálního hlediska v porovnání s klasickým mlékem a nealko nápoji relativně nízká, má tento trh významný potenciál růstu. Nejvíce ochuceného mléka se vypije v Dánsku, kde v loňském roce průměrný Dán vypil 8,4 litrů ochuceného mléka za rok. V České republice jeho spotřeba za ostatními evropskými zeměmi výrazně zaostává: průměrný český občan vypije pouze 0,6l ochuceného mléka za rok.  

Čísla ukazují, že v roce 2012 průměrný člověk (celosvětově) zkonzumoval 19,5 litrů mléka, ale pouze 2 litry ochuceného mléka. Podle prognóz by však jeho spotřeba měla v letech 2013-2015 růst až dvojnásobně rychleji než spotřeba klasického mléka. Největšími spotřebiteli ochuceného mléka jsou asijské země spolu s Brazílií. Čína, Jižní Asie a Jihovýchodní Asie konzumují více než polovinu celosvětového objemu ochuceného mléka. Společnost Tetra Pak očekává, že v letech 2013-2015 dosáhne složená roční míra růstu u ochuceného mléka 4,1 %, tedy většího růstu, než jakého za stejné období dosáhne klasické bílé mléko (1,7 %) i celý segment tekutých mléčných výrobků (2,4 %). Je tedy patrné, že kategorie ochuceného mléka bude patřit k nejdynamičtěji rostoucím mléčným kategoriím. 

Dále z výzkumu společnosti Tetra Pak vyplývá, že nejvíce mléko konzumují děti ve věku 3-12 let. S rostoucím věkem ale spotřeba mléka začíná klesat. Nejčastěji se mléko pije během snídaně. Průzkum společnosti Tetra Pak ale také ukazuje, že trend klasické snídaně je na ústupu. Stále více lidí snídá, svačí nebo obědvá až na cestě za svými povinnostmi. Počet lidí, kteří nesnídají, přibývá. Za posledních 5 let jejich počet narostl o 10 % na celkových 31 % lidí, kteří nesnídají.  

Ačkoliv v České republice spotřeba ochuceného mléka v loňském roce vzrostla  

o celou 1/3, jeho spotřeba významně zaostává a je jednou z nejnižších v celé Evropě. Průměrný Čech zkonzumuje 0,6l ochuceného mléka za rok. Celkově se dle výzkumu společnosti Tetra Pak v České republice v roce 2012 vypilo 6,3 mil. litrů ochuceného mléka oproti 516 mil. litrům bílého mléka. 

Mezi tři nejoblíbenější příchutě ochuceného mléka patří dle údajů společnosti GfK příchuť kávová (33,9 %), čokoládová (16,8 %) a jahodová (13,6 %). Velkou část ochuceného mléka u nás vypijí děti ve školách, kam bylo loni dodáno 1,67 mil. litrů. V rámci podpory konzumace mléka, které je významným zdrojem živin jako například vápníku, má každý žák mateřské, základní i střední školy nárok na 1 dotovaný mléčný výrobek každý vyučovací den. Dotace je částečně financována Ministerstvem zemědělství a Evropskou unií. 

O SPOLEČNOSTI TETRA PAK

Společnost Tetra Pak je světová jednička v oblasti zpracování a balení potravin. V úzké spolupráci s našimi zákazníky a dodavateli dodáváme bezpečné, progresivní a ekologické výrobky, které každý den uspokojují potřeby stovek milionů lidí ve více než 170 zemích celého světa. Máme téměř 22.000 zaměstnanců ve více než 85 zemích světa a věříme v odpovědné vůdčí postavení v našem odvětví a udržitelný přístup k podnikání. Naše motto CHRÁNÍME DOBRÉ (PROTECTS WHAT’S GOOD™) odráží naši vizi, zajišťovat bezpečnost a dostupnost potravin po celém světě. Více informací o společnosti Tetra Pak najdete na stránce www.tetrapak.cz.  KONTAKT: 

Tetra Pak  Fleishman Hillard

Linda Buřičová Veronika Fišerová

Tel.:+420 261 007 140 Tel.:+420 234 669 505 Mob.:+420 724 917 887 Mob.:+420 605 565 720

Linda.buricova@tetrapak.com fiserova@fleishman.com

 

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info