Zákazník kontrolorem: S pomocí telefonu to jde lehce

Díky mobilní verzi aplikace Potraviny na pranýři se bude moct každý zákazník stát aspoň na chvíli kontrolorem. Stačí zkažené či jinak závadné jídlo vyfotit a odeslat inspektorům, které se na místo následně vydají – kontrol by tak mělo být výrazně víc. Inspektoři ze Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) si od novinky slibují další růst kvality zboží na pultech obchodů.

Aplikace pro telefon funguje zhruba týden a zatím si ji stáhly dva tisíce lidí. Kvalita potravin a jejich kontrola je v Česku stále velké téma. Jen v letošním roce už inspektoři našli na 3,5 tisíce prohřešků. Vedou zkažené či plesnivé potraviny, časté je i jejich šizení.

"Pokud nám pošle spotřebitel fotku zároveň s doprovodnými údaji, tak v nejkratší možné době provozovnu prověříme," podotýká Pavel Kopřiva, mluvčí SZPI.

Juračka: Obchody novinku podpoří

"Pro obchody je to větší zátěž a větší napětí, ale domnívám se, že se s tím obchodníci smíří a že to podpoří. Zákazník chce kvalitu," doplnil Zdeněk Juračka, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu.

Zatím mohli zákazníci posílat kontrolorům podněty jen písemně. Nyní to bude jednodušší, většina prohřešků se ale stejně pouhým okem objevit nedá - třeba obsah masa v uzeninách nebo zahraniční hrozny ve vínu. Proto je dobré kupovat výrobky od známých a prověřených výrobců. Ne vždy se vyplatí honit se pouze za nejnižší cenou, té totiž mnohdy odpovídá i kvalita.

Web Potraviny na pranýři funguje už 14 měsíců a za tu dobu ho navštívilo 2,27 milionu lidí.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info