Julius Meinl se vrací do Česka. Supermarkety znovu otevírat nebude, zaměří se na delikatesy

Kvalitní potraviny a nápoje mají v Česku budoucnost. A v Praze je dost lidí, kteří si za speciální delikatesy i připlatí. Tomu věří rakouská společnost Julius Meinl, která se nyní vrací na český trh.

Rakouská značka Julius Meinl míří zpátky do Česka. V polovině prosince otevře v centru Prahy obchod s delikatesami. Informaci potvrdil IHNED.cz jednatel společnosti Herbert Vlasaty. 

"V třípatrovém obchodě s barem nabídneme potraviny domácího a zahraničního původu," říká Vlasaty s tím, že Julius Meinl se chce v Praze uchytit i rozvážkou zboží a nabídkou cateringu. Podobný obchod provozuje společnost jen v centru Vídně, ve slavné ulici Am Graben.

"V Praze je hodně dobré gastronomie, ale v oblasti obchodu je ještě potenciál," vysvětluje Vlasaty důvody, proč se společnost rozhodla právě pro českou metropoli. Další expanzi v Česku ale zatím Julius Meinl nechystá. "Momentálně další obchody v Česku neplánujeme," tvrdí Vlasaty.

Společnost by chtěla ale na pražské pobočce otestovat šance v zahraničí a v budoucnu otevřít obchody v dalších zemích.

Ačkoli maloobchod má v České republice potíže a obchodníci si stěžují na nízkou spotřebu, právě obchody s delikatesami se rozmáhají a snahu lidí šetřit tolik nepociťují. Speciálních obchodů například se sýry, vínem nebo regionálními potravinami rychle přibývá i nyní. 

"Prostor pro takový koncept tu je. Problém je totiž v tom, že většina obchodů nabízí totéž. Kdo zvolí jiné zaměření, ten si může najít svůj, i když menší, podíl na trhu. Stačí se podívat na úspěch prodeje potravin v obchodech Marks & Spencer," říká odborník na maloobchod Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK. 

Vlasaty věří, že i přes svou velikost bude nový obchod v Praze úspěšný. "Obchod společně s gastronomií představuje koncept, který v takové podobě a velikosti nyní v Česku ještě neexistuje," doplnil jednatel společnosti. Jaký obrat nebo počet zákazníků firma v Praze očekává, nechce zatím zveřejnit.

Julius Meinl již na českém trhu před lety působil. Na přelomu tisíciletí zde provozoval stejnojmenný obchodní řetězec. V roce 2005 z Česka odešel kvůli silnému konkurenčnímu boji a na 60 obchodů prodal společnosti Ahold. 

Faktu, že značka je v tuzemsku známá, se ale rakouský jednatel firmy trochu obává. Mohlo by se podle něj totiž stávat, že lidé budou překvapeni tím, že Julius Meinl už nebude supermarket. 

Expanzi do Česka Meinl zahájil už na jaře, kdy v Praze začalo fungovat zastoupení vídeňské Meinl Bank, která patří do portfolia rakouské společnosti. V české metropoli se zaměřila hlavně na privátní bankovnictví a na lukrativní klienty pocházející například z Ruska nebo Ukrajiny, kterým nabízí i poradenství v oblasti správy a investic do nemovitostí a také podílové produkty.

A právě český trh s nemovitostmi Rakušany zajímá, společnost v Praze rozjela i firmu Prague Home Invest, která má působit jako developer a nabízet fondy i přímé majetkové akvizice.

Autoři: Pavla Francová

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info